اعضای شورای شهر در دویست و سی و یکمین جلسه این شورا در ادامه بررسی صورتجلسه پنجاه و سومین جلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران درخصوص تغییر نام برخی از معابر از جمله خیابان زرافشان به مدافعان سلامت، میدان بی نام به نام عنایت الله گلستانه و کوچه تیر به شهید سالاری رأی گیری کردند. همچنین درباره تغییر نام یک معبر به نام یکی از فعالان رسانه‌ای فوت شده به نام سهیل گوهری رأی گیری شد.

محمد جواد حق شناس درباره انگیزه تغییر نام خیابان مهرداد جنوبی به نام سهیل گوهری فعال رسانه‌ای که در اثر ابتلاء به کرونا از دنیا رفت توضیح داد، اما محمد فراهانی در مخالفت بر سر این نامگذاری اظهار داشت: شورای بعدی این تصمیمات را ملغی می‌کند و بازخورد مثبتی نخواهد داشت.

نژادبهرام با طرح این سوال که آیا برای تغییر نام این کوچه با اهالی صحبت شده است، گفت: آیا هر خبرنگار و روزنامه نگاری دچار حادثه شود نامگذاری خواهیم داشت؟ پاسخ حق شناس به این سوالات منفی بود.

حجت نظری در موافقت با این نام گذاری، نامگذاری یک خیابان ۲۰۰ متری را رفیق بازی نخواند و با انتقاد از نگاه‌های منفی برخی از اعضا با این نامگذاری اظهار داشت: منافع شخصی مان را کنار بگذاریم.

صدراعظم نوری در تذکری خطاب به نظری گفت که وی عضو جوان شورا ست و دغدغه مند است و اینکه می‌گوید بعضی از اعضای شورا در حق گوهری ظلم کردند، غلط است و باعث جوسازی رسانه‌ها می‌شود اینکه گوهری مرد شریفی بوده است و باید کوچه‌ای به نامش باشد مسأله‌ای نیست. اما باعث ایجاد انتقاداتی به شواری شهر دوره پنجم می‌شود که گفته می‌شود تا به حال چقدر اثربخش بوده است؟ گفته می‌شود شورای پنجم فقط کارش نامگذاری کوچه و خیابان است.

در نهایت با تغییر این نامگذاری با ۱۳ موافق از ۱۹ نفر از حاضرین موافقت شد.

خلیل آبادی در مخالفت با تغییر نام یک کوچه به نام قائم مقام فراهانی با اشاره به اینکه یکی از خیابان‌های برند تهران به نام قائم مقام است، نامگذاری یک کوچه به این نام را مناسب ندانست و گفت بهتر است نام آقای رجایی جایگزین شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.