محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر بارندگی به همراه وزش باد داریم و روز چهارشنبه ۲۹ مرداد در سواحل خزر بارش پراکنده خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط اردبیل داریم همچنین فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات آذربایجان شرقی و رگبار و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دریای خزر امروز و فردا مواج است، گفت: امروز در شرق دریای عمان افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود که احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق های کوچک و شناورها وجود دارد که توصیه می‌شود، از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی ممانعت به عمل آید و محدود کردن فعالیت های شیلاتی در دستور کار باشد.

اصغری بیان کرد: شرق دریای عمان در ۵ روز آینده مواج است همچنین نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس تا پایان وقت امروز مواج خواهد بود.

وی اظهار کرد: در سه روز آینده رگبار و رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات استان های کرمان و هرمزگان، جنوب و شرق فارس و جنوب سیستان و بلوچستان خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در سه روز آینده وزش باد شدید گاهی طوفان گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

اصغری گفت: روزهای چهارشنبه تا جمعه در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۴ و ۲۴ درجه خواهد بود.

اصغری بیان کرد: امروز دوشنبه ۲۷ مرداد آسمان تهران قسمتی ابری، جهت باد در پایتخت جنوب غربی و سرعت باد ۱۸ کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۲۱ درصد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.