نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نیرو در جلسه امروز این کمیسیون و پاسخ به سوالات نمایندگان خبر داد.

احمد مرادی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر نیرو حضور یافته و به سوالات دو تن از نمایندگان پاسخ دادند. یکی از سوالات مربوط به نماینده سیستان و بلوچستان در رابطه با علت تاخیر در راه اندازی شبکه تامین  با استفاده از انرژی بادی در استان سیستان و بلوچستان بود.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده باید ۵۰ مگابایت برق در این استان از طریق نیروگاه‌های انرژی بادی تولید شود و آقای وزیر توضیحاتی در خصوص پیشرفت پروژه در این استان ارائه کردند و براساس گزارش ایشان بخشی از پروژه تا پایان شهریور به بهره برداری و ۵ مگابایت برق  از طریق این نیروگاه تولید خواهد شد. برای اتمام سایر فازهای نیروگاه نیز برنامه ریزی‌های لازم و زمان بندی صورت گرفته است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال بعدی از سوی نماینده لاهیجان در خصوص علت فرسودگی در شبکه توزیع برق و مشکلاتی که به دنبال آن در تمام بخش‌های کشور ایجاد شده است بود. آقای وزیر نیز توضیحاتی را ارائه کرده و به وضعیت مالی کشور و تحریم‌ها در حوزه قطعات و نوسانات قیمت ارز اشاره داشتند و ایشان دستور پیگیری در این حوزه صادر کردند.  هر دو نماینده سوال کننده فرصت خواستند تا با بررسی اسناد و توضیحات ارائه شده نظر نهایی خود را اعلام کنند. در ادامه نیز در خصوص توسعه فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی بحث‌های صورت گرفت و در خصوص مشکلات ایجاد شده در خصوص تاخیر در اجرای پروژه بحث شد قرار بر این شد اعضای کمیسیون انرژی موضوع را دنبال کرده تا هر چه سریعتر فازهای این پالایشگاه به بهره برداری رسیده و تکمیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.