علی ربیعی سخنگوی دولت روز سه شنبه در  پاسخ به سوالات رسانه‌ها به صورت مکتوب درباره این که آیا طرح «تغییر سهمیه بندی بنزین» در دولت مطرح شده است؟ گفت: در هر حال اظهار نظرها منوط به دعوت دولت در جلسات کارشناسی است. زیرا هماهنگی با دولت در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: پیش از این در دولت، طرح‌های مختلفی در خصوص سهمیه بندی بنزین مطرح شده بود که هر کدام معایب و مزایای مشخصی داشت. مباحث کارشناسی زیادی پیرامون هر یک صورت گرفت که سوابق آن در ستاد اقتصادی دولت موجود است.

او گفت: آنچه در شرایط تحریم و آثار آن بر فروش نفت در قالب بودجه ۹۹ پیش بینی شده است، تصمیمی بوده که همه ابعاد آن از جمله پرداخت‌های یارانه معیشتی محاسبه شده و تاثیر آن در ارکان بودجه نیز مشخص شده است بنابراین هر نوع اصلاحیه‌ای را باید با بررسی همه ابعاد و آثار آن و با توجه به شرایط امروز کشور و تاثیر کوتاه مدت و بلند مدت ارزیابی کنیم.

ربیعی ادامه داد: طرح‌هایی که بدون هماهنگی با دولت‌ها در سنوات گذشته در مجلس به یکباره ظهور کردند و بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌های متخصصان و کارشناسان با هیجان به تصویب رسیده در دراز مدت آثار منفی خود را بر کشور به جا گذاشته است مانند تصمیم هایی که در حوزه تامین اجتماعی گرفته شده و آثار منفی آن را امروز بر صندوق ها مشاهده می کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.