«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه مواضع خود در قبال توافق ضد فلسطینی امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی، گفت که ابوظبی با این اقدام خود از پشت به آرمان فلسطین خنجر زد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، عباس که شامگاه سه‌شنبه در ابتدای نشست رهبران فلسطینی در «رام‌الله» سخنرانی می‌کرد، گفت: «فقط ما [فلسطینی‌ها] هستیم که می‌توانیم به نمایندگی از فلسطینیان سخن بگوییم و این ما هستیم که می‌توانیم به نیابت، آرمان فلسطین را امضا کنیم نه کس دیگری».

پنجشنبه گذشته امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط بین خود به توافق رسیدند و محمد بن زاید، ولی‌عهد ابوظبی مدعی شد که با این توافق، طرح اشغالی «الحاق کرانه» باختری «متوقف شده است». قرار است مقامات ارشد صهیونیست و اماراتی در کاخ سفید آمریکا، این توافق را در آینده امضا کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان در این نشست گفت که نشست سه‌شنبه تأکید است بر این که مردم فلسطین یک واحد یکپارچه هستند و از آنچه که رخ داده و «یاوه‌گویی‌هایی» که شده، ترس و نگرانی ندارند.

او گفت: «موضع ما در قبال هر کشوی که در مسیر امارات گام بردارد، تغییر پیدا خواهد کرد. امارات با این توافق از پشت به ما خنجر زد».

محمود عباس با بیان اینکه «قدس از اذهان عربی فراموش شده»، به همه کشورهای که در مقابل طرح‌های ضد فلسطینی از جمله «معامله قرن» و طرح اشغالی «الحاق کرانه باختری»، در کنار مردم فلسطین ایستادند، درود فرستاد و از آن‌ها تقدیر کرد.

جمهوری اسلامی ایران، کویت و چند کشور اسلامی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و بر حمایت از مردم فلسطین و تحقق آرمان آن‌ها تأکید داشته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.