منابع مطلع از تصمیم اتحادیه اروپا در اعمال تحریم علیه بلاروس خبر دادند.

منابع مطلع بعد از ظهر چهارشنبه اعلام کردند رئیس جمهوری لیتوانی در پی شرکت در نشست  اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه با تحریم دولت بلاروس موافقت کرده است. بهانه اتحادیه اروپا در تحریم بلاروس ادعای تقلب در انتخابات سراسری در این کشور است.

رئیس جمهور بلاروس سه شنبه شب از استقرار قوای نظامی در مرزهای این کشور با توجه به پاره ای ناآرامیها خبر داد. «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس گفت که در واکنش به اظهارات دولتهای خارجی درباره وضعیت داخل کشور، یگانهای نظامی را در مرزهای غربی بلاروس مستقر کرده است. رئیس جمهور بلاروس در سخنرانی که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد  از آمادگی بالای قوای نظامی این کشور و آماده باش کامل آنها سخن گفت.

طی روزهای گذشته، معترضان بسیاری در شهر‌های مختلف بلاروس به دلیل انتخاب مجدد لوکاشنکو دست به تجمع زدند. گفته می‌شود این اعتراضات بنا به درخواست «اسوتلانا تیخانوفسکایا»، رقیب اصلی لوکاشنکو در انتخابات اخیر شکل گرفته‌اند. نتیجه این انتخابات و متعاقباً ناآرامی‌های بعد از آن، واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته و برخی از کشور‌ها نتیجه این انتخابات را قبول نکرده‌اند.

آمریکا از جمله کشورهایی بوده که مدعی تخلف در انتخابات بلاروس شد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در سخنانی به اظهار نظر درباره تحولات اخیر در بلاروس پرداخت. وی در سخنانی مدعی شد که اوضاع در بلاروس وحشتناک بوده و آمریکا از نزدیک اوضاع در بلاروس را زیر نظر دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.