به گزارش آس، چهارشنبه شب مراسم معارفه رونالد کومان به عنوان سرمربی بارسلونا برگزار شد. سرمربی هلندی در ابتدا گفت: امروز، روزی است که باید خیلی خوشحال بود و احساس غرور کرد. بارسا خانه من است و من شانس این را دارم که هدایت چنین باشگاه بزرگی را بر عهده داشته باشم. لحظه‌ی آسانی نیست. از این پس تلاش خواهیم کرد تا یک تیم قوی داشته باشیم و باید تغییراتی انجام دهیم. چهره روز دیگر چیزی نیست که ما می خواهیم. باید برای بازگشت پرستیژ تیم تلاش کرد. بارسلونا همچنان بزرگترین باشگاه جهان است. 

سرمربی هلندی سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. او درباره روش خود اظهار کرد: من هلندی هستم و ما دوست داریم توپ را در اختیار داشته باشیم، نه این که پشت سرش بدویم. ایده من خوب بازی کردن است اما نباید فراموش کرد که پیروزی مهم تر از همه چیز است. به عنوان سرمربی در تیم های زیادی تجربه داشتم و توانایی هدایت بارسا را در بالاترین سطح دارم. همیشه بین بارسا و هلند یک ارتباط وجود داشته است. فوتبال برای لذت بردن است و این موضوع را به بازیکنانم می گویم. همه باید به خاطر بودن در اینجا احساس غرور کنیم. 

سرمربی بارسلونا درباره فروش بازیکنان گفت: نمی خواهم به صورت فردی درباره بازیکنان صحبت کنم‌. برای تیم به دنبال بهترین ها خواهیم بود. برخی از بازیکنان به خاطر سنی که دارند ممکن است در عملکردشان ابهام وجود داشته باشد. اگر لازم باشد تصمیماتی گرفته خواهد شد. از امروز روی این موضوع کار می کنیم. همه چیز سریع اتفاق افتاد. 

کومان در ادامه به لیونل مسی اشاره کرد و درباره احتمال جدایی ستاره آرژانتینی گفت: نمی دانم. او نخستین فرد است. نمی دانم، باید او را راضی کنم. مسی بهترین بازیکن جهان است و دوست دارید چنین بازیکنی را در تیمتان داشته باشید. مسی می تواند تیمتان را در بازی ها پیروز کند. او بازیکن بارسا است و هنوز قرارداد دارد. از امروز با بازیکنان صحبت خواهیم کرد. امیدوارم سال ها در اینجا بازی کند. 

سرمربی هلندی درباره نحوه راضی کردن مسی بر ماندن اظهار کرد: این ها مسائل خصوصی است. من سرمربی هستم تا تصمیم بگیرم. مسی بازیکن بارسلونا است و یک سال دیگر قرارداد دارد. 

سرمربی بارسلونا به اشتیاق بازیکنان اشاره کرد و گفت: تنها می خواهم با کسانی کار کنم که می خواهند با تمام وجود برای بارسا تلاش کنند. 

کومان ترجیح داد درباره احتمال امضای قرارداد با بازیکنان هلندی صحبت نکند. او در این رابطه اظهار کرد: درباره امضای قرارداد حرف نمی زنم و نه درباره بازیکنانی که در تیم هستند. باید به تیم خود نگاه کنیم و ببینیم در چه پست هایی باید بهتر شویم. فان د بیک بازیکن خیلی خوبی در آژاکس و تیم ملی هلند است. درباره امضای قراردادها صحبتی نمی کنم. باید دید چه اتفاق هایی رخ خواهد داد. 

بارسلونا جمعه گذشته با نتیجه عجیب ۸ بر ۲ در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مغلوب بایرن مونیخ شد و از این رقابتها کنار رفت. کومان درباره این شکست گفت: ناراحت کننده بود. چنین نتیجه ای نباید اتفاق می افتاد حتی برابر تیم بزرگی همچون بایرن. 

سرمربی هلندی درباره آینده اش و انتخابات ریاست باشگاه اظهار کرد: باید برای چیزی که در اختیار دارید انرژی بگذارید. تنها کاری که می توانم انجام دهم این است که نتایج خوبی با بارسا کسب کنم. می دانم انتخابات در پیش است اما باید دید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. دو سال قرارداد دارم. می خواهم کار خودم را انجام دهم که آن خوب بازی کردن تیم و پیروزی است. اگر این کار را انجام دهم رییس جدید در رابطه با عدم همکاری با من ابهام خواهد داشت. 

کومان بارها در جریان نشست خبری این جمله را تکرار کرد: مهم تر از همه داشتن اشتیاق است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.