در حالی که دولت امارات مدعی است در جریان سازش با رژیم صهیونیستی، اشغال کرانه باختری نیز لغو شده، این بار نماینده دولت آمریکا ادعای ابوظبی را مردود دانست.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، «جیسون گرینبلات» نماینده دولت آمریکا در منطقه غرب آسیا، به روزنامه «یسرائیل هیوم» گفت که طرح «الحاق» کرانه باختری پابرجاست و صرفا به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو نیز پیش از این با رد ادعای ابوظبی، گفته بود که اشغال کرانه باختری نهایتا عملی خواهد شد.

گرینبلات در این مصاحبه گفت: «باید از عبارت "تعلیق" در خصوص طرح کرانه باختری استفاده کرد و امیدوارم که اجرای این طرح صرفا به زمان آن وابسته باشد و سؤال اصلی این نیست که آیا این طرح اجرایی می‌شود، بلکه سؤال این است که چه زمانی اجرا خواهد شد».

او اشغال یک سوم کرانه باختری را یک مسأله مهم برای اسرائیل دانست و گفت که البته در این میان باید مسائل دیگری را نیز مدنظر قرار داد.

نماینده دولت آمریکا سپس با تمجید از سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی، آن را یک سیاست درست از سوی نتانیاهو دانست و ابراز امیدواری کرد که باقی کشورهای عربی نیز اقدام ابوظبی را تکرار کنند.

گرینبلات با بیان اینکه دولت ترامپ بیشترین حمایت را از رژیم اسرائیل در طول تاریخ آمریکا انجام داده، گفت که روابط تنگاتنگ تل آویو و واشنگتن موجب شده است تا اسرائیل بتواند روابط خود را با امارات و دیگر کشورهای عربی توسعه دهد، بدون اینکه به گفته وی از خواسته‌های خود عدول کرده باشد.

امارات و رژیم تل‌آویو پنجشنبه گذشته طی بیانیه‌ای مشترک با آمریکا اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم به عادی‌سازی روابط بین خود گرفته‌اند و به زودی این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی خواهد رسید.

امارات از همان لحظات ابتدایی با تبلیغات فراوان مدعی شد که در قبال سازش، رژیم صهیونیستی از اجرای طرح اشغال یک سوم کرانه باختری دست برداشته است. ادعایی که به سرعت از سوی مقامات اسرائیلی رد شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.