سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت اولین شب دهه محرم سخنرانی کرد.

او شامگاه پنجشنبه طی این سخنان رژیم اشغالگر را بزرگترین تهدید منطقه دانست و گفت که تمایز بین ماهیت این رژیم و ماهیت آمریکا در برخی مواقع بسیار سخت است و هر دو در راستای تحقق اهداف مشخصی حرکت می‌کنند.

سید حسن نصرالله مردم لبنان و مسلمان را به خوانش دقیق به دور از خوانش سطحیِ تاریخ و نحوه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی دعوت کرد که عدم قرائت درست تاریخ، منجر به برداست اشتباه می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان شناخت تاریخ فلسطین و تاریخ متجاوزانی که پا به سرزمین فلسطین تاریخی گذاشتن را لازمه مقابله با دشمن صهیونیست دانست. او گفت: «برای اینکه نحوه تعامل با این غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی را تشخیص دهی، باید تاریخ چند صد ساله فلسطین را بدانی و باید نقاط قدرت و ضعف آن‌ها را بشناسی. آن‌ها (صهیونیست‌ها) تحت پوشش دین نقشه اشغالگرانه فاجعه‌بار خود را اجرا کردند».

او گفت که بدترین شکل برده‌داری در تاریخ بشریت در جایی شکل گرفته و ثبت شده است که امروز به آن ایالات متحده آمریکا می‌گویند.

سید حسن نصرالله گفت: «در حقیقت، آمریکا یک کشور وحشی و دارای تبعیض نژادی است و ما از آن انتظار نداریم که حق یا احترام به انسان را به رسمیت بشناسد و برای ما درس حقوق بشر بدهد».

دبیرکل حزب‌الله دولت انگلیس را نوکر صهیونیست‌ها دانست و گفت که آن‌ها خود را وقف تحقق اهداف استعماری صهیونیست‌ها کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.