مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده همچنان تاکید می‌کند که ماسک‌های صورت اصلی‌ترین روش برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس کرونا هستند.

با این حال، شیلدهای پلاستیکی صورت در میان برخی به دلیل عدم تحمل گرما و تنفس محدود با ماسک، بسیار محبوبیت پیدا کرده‌اند.

به گفته دکتر "جوی هنینگزن"، استادیار بالینی دانشگاه آلاباما در دانشکده پزشکی بیرمنگام، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا شیلدهای صورت به تنهایی می‌توانند به جلوگیری از شیوع ویروس کمک کنند، وجود ندارد. با این حال، استفاده از این شیلدها به همراه استفاده از ماسک، شستن منظم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی ابزار بسیار مناسبی برای کنترل انتقال ویروس است.

دکتر هنینگزن توصیه می‌کند که همیشه به همراه شیلدهای پلاستیکی ماسک بزنید. با این کار احتمال انتقال ویروس را بسیار کمتر از زمانی می‌کنید که هر کدام از این دو ابزار را به تنهایی استفاده کنید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که این شیلدها در جای مناسبی روی صورت قرار گرفته است. شیلد باید به سطح چانه یا زیر آن برسد، باید فاصله بین دو گوش را به طور کامل پوشش داده و نباید بین پیشانی و جلوی این محافظ‌ها شکاف وجود داشته باشد. در غیر این صورت قطرات تنفسی می‌تواند از شکاف وارد شده و روی صورت بیفتد.

به گزارش هلث‌لاین، همچنین پس از هر بار استفاده از شیلد باید صورت خود را تمیز و ضد عفونی کنید و به کمک مواد شوینده و آب گرم، شیلد را نیز ضد عفونی کنید. شیلدها بهتر است ترجیحا با محلول‌های حاوی کلر ضدعفونی شوند چون الکل می‌تواند به مرور زمان به پلاستیک و چسب آنها آسیب برساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.