رویترز گزارش داد، اپوزیسیون ونزوئلا در بیانیه‌ای بدون اعلام مبلغ عنوان داشت، وزارت خزانه داری آمریکا آزادسازی این دارایی‌های مسدود شده را تایید کرده است.

در این بیانیه آمده، بخشی از بودجه برای پرداخت به ۶۲ هزار کارمند بخش سلامت است.

خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون در توئیتی به صورت زنده که پنجشنبه شب انجام شد، گفت، کارمندان بخش سلامت ونزوئلا می‌توانند حساب‌های خود را برای دریافت دستمزد ۱۰۰ دلار در ماه که از روز دوشنبه آغاز می‌شود، ثبت کنند.

کارمندان بخش سلامت در این کشور در ماه کمتر از پنج دلار در ماه دریافتی دارند.

گوآیدو چهار ماه پیش درباره حمایت بیشتر مالی برای کارمندان بخش سلامت صحبت کرده بود اما این توزیع پولی نیازمند اجازه از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا بود چون دارایی‌های مسدود شده از سوی بانک مرکزی نیویورک نگهداری می‌شوند.

اپوزیسیون قصد دارد تا این بودجه را از طریق AirTM، یک پلتفورم دیجیتالی توزیع، ارائه کند اما روز پنجشنبه این وبسایت در ونزوئلا مسدود شد.

گوآیدو گفت: این واقعا بد است که حساب‌های مردان و زنانی را بلوکه می‌کنید که همه چیز خود را برای حفاظت از مردم گذاشته‌اند.

در ژوئیه، اپوزیسیون مجوزی را برای توزیع ۱۷ میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده در آمریکا دریافت کرد که ازطریق سازمان‌های بین‌المللی بهداشت برای خرید تجهیزات برای کارمندان درمانی ونزوئلا ارائه می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.