رویترز گزارش داد، به دنبال تلاش های تولیدکنندگان بزرگ برای پایین نگه داشتن میزان تولید نفت به دلیل نگرانی ها از کندی روند ترمیم اقتصاد بحران زده جهان قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود و در مسیر ثبت سومین هفته افزایشی متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۳۸ درصد رشد به ۴۵ دلار و ۷ سنت رسید. نفت برنت در مسیر رشد هفتگی نیم درصدی قرار گرفته است. قیمت نفت خام آمریکا اما امروز متاثر از نگرانی های موجود در مورد روند کند ترمیم اقتصادی ۳۵ سنت معادل ۰.۸۲ درصد افت داشت و به ۴۲ دلار و ۵۸ سنت رسید. نفت خام آمریکا در مسیر ثبت رشد هفتگی حدودا ۲ درصدی قرار دارد.

دیروز و پس از انتشار آمارهای نگران کننده از رشد بیکاران در آمریکا قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد افت حدودا یک درصدی بود.

در همین حال، یک گزارش داخلی منتشر شده توسط اوپک و متحدانش نشان می دهد که گروه اوپک پلاس روی کاهش تولید آن دست از اعضای خود که تبعیت بالایی از توافق کاهش تولید نداشته اند متمرکز شده است.

اوپک پلاس دریافته که برخی از اعضا برای جبران مازاد عرضه خود در ماه های گذشته باید تولید خود را به میزان ۲.۳۱ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

لوئیز کروس، مسئول بخش سرمایه گذاری در موسسه بتاشیرز کپیتال در این باره گفت: «آنها کاملا روی میزان تبعیت اعضای اوپک از توافق کاهش تولید متمرکز شده اند. آنها اعلام کرده اند که عراق و نیجریه از تعهدات خود پیروی نمی کنند. این مسئله تاثیر مثبتی بر قیمت ها گذاشته است.»

بر اساس گزارش داخلی اوپک پلاس، این گروه انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی با ۹.۱ میلیون بشکه کاهش مواجه شود که ۱۰۰ هزار بشکه بیشتر از پیش بینی قبلی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.