پیتر رافائل زیبینسکی دبینز ۴۵ ساله که سابقا عضو کلاه سبزهای ارتش آمریکا بوده است، ساکن ویرجینیاست و براساس اعلام دادستانی، اکنون به توطئه برای ارائه اطلاعات دفاع ملی آمریکا به عوامل یک دولت خارجی متهم شده است.

دادستان‌های فدرال آمریکا مدعی هستند که دبینز حین چندین سفر به روسیه با "عوامل اطلاعاتی روسیه" دیدار داشته است. طبق آن، این عوامل یک "اسم رمز" به دبینز دادند و او هم برگه‌ای را به امضا رساند که خدمت‌رسانی او به روسیه را وعده می‌داد.

براساس سوابق، دبینز اولین بار در سال ۱۹۹۴ به روسیه رفت تا با شخصی که در چلیابینسک حضور داشت و اکنون همسرش هست، ملاقات کند. او همچنین در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۳، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ هم به روسیه سفر داشته است.

دبینز بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ افسر فعال ارتش آمریکا بوده است. او در ابتدا در یگان‌های شیمیایی ارتش آمریکا خدمت کرد اما در نهایت به عنوان عضو نیروهای ویژه ارتش آمریکا انتخاب شد.

در مدارک وزارت دادگستری آمریکا آمده است: عوامل اطلاعاتی آمریکا ظاهرا او را برای پیوستن و خدمت در نیروهای ویژه ترغیب کردند که او هم چنین کاری را انجام داد.

دادستان‌های فدرال آمریکا می‌گویند، دبینز در طول خدمتش "اطلاعاتی" که او به دست می‌آورد و همچنین جزئیاتی از یگان‌های شیمیایی و نیروهای ویژه خود را فاش می‌کرد.

او ظاهرا پس از ترک خدمت در سال ۲۰۰۸ "اطلاعات محرمانه درباره فعالیت‌های پیشین خود را حین خدمت برای نیروهای ویژه" در اختیار "عوامل اطلاعاتی روسیه" قرار داده است. در این اسناد آمده است، اسامی و اطلاعات هم خدمتی‌های دبینز هم به آن عوامل داده شده بود.

چنانچه دبینز محکوم شود، با مجازات حداکثری حبس ابد مواجه می‌شود. بازداشت دبینز چند روز پس از آن انجام می‌شود که الکساندر یوک چینگ ما، افسر سابق سیا در ۱۴ اوت به جرم "توطئه برای انتقال اطلاعات دفاع ملی برای کمک به یک دولت خارجی" بازداشت شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.