تنها حدود دو هفته پس از بازگشایی ۸۲۵ مدرسه در برلین، پایتخت آلمان موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ حداقل در ۴۱ مدرسه این شهر گزارش شد.

ابتلای تعدادی از دانش آموزان و معلمان شهر برلین به بیماری کووید-۱۹ و قرنطینه شدن آنان بار دیگر نشان داد تا چه میزان در مورد خطر شیوع کروناویروس در محیط های آموزشی، فقر اطلاعاتی وجود دارد. این درحالیست که دولت ها و کارشناسان از جمله در انگلیس تاکید دارند بازگشایی مدارس در صورت رعایت دستورالعمل‌ها بی خطر است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در تمامی گروه های سنی و در تمامی مقاطع تحصیلی مشاهده شده است.

برلین یکی از اولین شهرهایی است که پس از اتمام تعطیلات تابستانی اقدام به بازگشایی مجدد مدارس کرده است. دانش‌آموزان ملزم هستند که در تمامی ساعات حضور در مدرسه، هنگام زنگ تفریح و زمان ورود به کلاس ماسک به صورت داشته باشند اما با شروع کلاس می‌توانند ماسک را از صورت بردارند.

به گزارش روزنامه گاردین، برخی از منتقدان معتقدند اقدامات در نظر گرفته شده در برلین بسیار آسان گرفته شده و لازم است دانش آموزان و معلمان در طول کلاس درس هم ماسک به صورت داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.