علیرضا تابش با اشاره به افتتاح تعدادی از واحدهای طرح ملی مسکن همزمان با هفته دولت، اظهار کرد: از ۵۰ هزار واحدی که تامین زمین شده حدود ١٣ هزار واحد توسط بنیاد مسکن مستقیما احداث می شود، ۱۱ هزار و ۴۴۷ واحد توسط مردم و به صورت مشارکتی با حمایت بنیاد مسکن، ۱۴ هزار و ۸۳۴ واحد به شکل انبوه سازی توسط انبوه سازان زیرنظر بنیاد و ۹ هزار و ۴۰۰ واحد انفرادی ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون  پرونده ۵۱۲۴ متقاضی مسکن ملی کامل شده که این تعداد آورده اولیه واحدهای خود را تامین کرده و در حسابی به همین منظور واریز کرده اند که رفمی معادل ۲۲۰ میلیارد تومان، است.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان باید تا 15 شهریور، آورده خود را برای مسکن ملی به حسابی تحت همین عنوان واریز کنند. چنانچه واریز اولیه طرح ملی مسکن توسط بخشی از متقاضیان انجام نشود، آنها حذف خواهند شد.

رییس بنیاد مسکن در خصوص افزایش تسهیلات مسکن روستایی از 40 به 50 میلیون تومان نیز گفت: افزایش تسهیلات مسکن روستایی هفته جاری از سوی بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ می شود و با تعیین سهم هر بانک و ابلاغ به بانک ها، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.