بنابر اعلام گاردین، مشاور ارشد سابق علمی دولت انگلیس در سخنانی اعلام کرد کرونا برای همیشه باقی خواهد ماند و مانند آبله نیست که با واکسن ریشه کن شود.

پروفسور مارک والپرت (Mark Walport) مشاور علمی ارشد سابق دولت انگلیس و عضو گروه مشاوران علمی دولت انگلیس در امور اضطراری در مصاحبه با «برنامه امروز» در رادیو ۴ بی بی سی گفت: کرونا مانند بیماری‌های نظیر آبله نیست که با واکسیناسیون ریشه کن شود.

او همچنین با بیان لزوم واکسیناسیون منظم برای مقابله با کووید-۱۹، با تشبیه این ویروس به آنفولانزا گفت: برای کنترل این بیماری، باید تزریق واکسن در سطح و حجم جهانی انجام پذیرد.

او گفت: این ویروسی است که با ما تا ابد به شکلی باقی خواهد ماند و تقریبا باید تزریق واکسن آن بطور مرتب به مانند آنفولانزا تکرار گردد و نیاز است تا افراد در زمان‌های مشخصی واکسن آن را تزریق کنند.

این مقام سابق دولت انگلیس با دیگر با هشدار در خصوص خطرات کرونا گفت: ممکن است بار دیگر با افزایش موارد آزمایش‌های مثبت کرونا در انگلیس، این ویروس خارج از کنترل شود.

او همچنین با ابراز نگرانی در خصوص شیئع این ویروس اعلام کرد: کافی است به آنچه در حال رخ دادن در فرانسه، اسپانیا و کره جنوبی است، نگاهی بیاندازید و خواهید دید با وجود آنکه آن‌ها در ابتدا کنترل این بیماری را در دست گرفته بودند، اما اکنون شاهد افزایش موارد ابتلا هستیم.

او همچنین گفت: کمتر از یک پنجم افراد در سراسر انگلیس به کرونا مبتلا هستند و ۸۰ درصد از افراد در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

گفتنی است تا کنون بیش از ۲۳ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۸۰۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.