به گزارش هیل، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در اظهاراتی به انتقاد از اتهام‌زنی‌های توئیتری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

روز گذشته علی‌رغم نارضایتی مقامات آمریکا و شهروندان از مدیریت کرونایی ترامپ، او در حساب توئیتر خود مدعی شد «دولت پنهان» مانع تولید واکسن کرونا شده است.

او در پیامی توئیتری نوشت: «دولت پنهان یا افرادی ناشناس بر سازمان غذا و داروی آمریکا نفوذ دارند و آزمایش بالینی واکسن کرونا بر روی اشخاص را دشوار می‌کنند.»

او همچنین مدعی شد: «واضح است هدف از این اقدام به ‌تاخیر انداختن انتشار نتیجه آزمایش واکسن‌ها به پس از انتخابات یعنی سوم نوامبر (۱۳ آبان) است.»

پلوسی در واکنش به این اظهارات گفت: «اف‌دی‌ای [سازمان غذا و داروی آمریکا] مسئولیت تایید کارآمدی دارو‌ها را دارد نه اینکه تنها از روی اعلام کاخ سفید و سیاسی کردن، دارویی را تایید کند. این اعلامیه خطرناک است و برای شخص رئیس جمهور هم تهدیدی جدی به حساب می‌آید.»

همچنین پلوسی ترامپ را به خطر انداختن جان شهروندان آمریکا متهم کرد.

این اتهام‌زنی ترامپ در حالی است که نظرسنجی‌های بسیاری از نارضایتی مردم آمریکا از مدیریت و عملکرد او در دوران کرونا خبر می‌دهند. به طور مثال، بر اساس یک نظرسنجی که از سوی سی‌ان‌ان صورت گرفته است، اغلب شهروندان آمریکا از نحوه مدیریت کرونا در کشورشان و نیز شیوه مقابله «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور با این ویروس ناراضی هستند.

همچنین به تازگی مدیر موسسه جهانی بهداشت هاروارد گفته است آمریکا بدترین عملکرد ممکن را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مقایسه با دیگر کشور‌های جهان داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.