مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: نکانی که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا لازم است که انجام شود باید برای پیشگیری به آنفلوآنزا نیز رعایت شود.

برزگر گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی دست ها از جمله نکاتی هستند که باید برای پیشگیری از آنفلوآنزا رعایت شود تا بتوان این بیماری را در فصل پاییز و زمستان مدیریت کرد.

وی افزود: از سوی دیگر هنوز برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ واکسن قطعی وجود ندارد اما برای پیشگیری از آنفلوآنزا واکسن تولید شده و افراد برای پیشگیری از آن می توانند از این واکسن استفاده کنند.

برزگر ادامه داد: برای سال جاری نیز واکسن آنفلوآنزا با سویه ای که احتمال بروز آن می رود، تولید می شود و افراد می توانند با خرید و تزریق آن، خود را واکسینه کنند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر توصیه می شود، افراد میانسال، بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی، دیابت و فشار خون با توجه به شیوع ویروس کرونا، در سال جاری این واکسن را حتما دریافت کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نکته ای که هنگام خرید واکسن آنفلوآنزا باید مورد توجه قرار گیرد این است که هنگام مراجعه به داروخانه برای خرید این دارو باید ظرفی مناسب به همراه یخ برده شود و این دارو تا هنگام تزریق لابه لای یخ قرار گیرد.

وی توضیح داد: برخی از افراد آگاهی لازم را نداشته و ممکن است هنگام ظهر واکسن آنفلوآنزا را خریداری کرده و در فضا و دمای معمولی قرار داده و سپس به هنگام شب آن را تزریق کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.