انتخاب محمدحسین زاهدی‌فر به عنوان داور دیدار پرسپولیس و استقلال در نیمه نهایی حذفی حاشیه های زیادی به همراه داشت. جدا از مسائلی که در فضای مجازی از سوی هواداران دو تیم مطرح شد، رضا کرمانشاهی درمصاحبه تندی علیه این موضوع موضع گرفت و اعلام کرد که او گزینه نهایی کمیته داوران بوده اما با وجود تایید دبیرکل این مساله منتفی شده است. بعد از کرمانشاهی، اسماعیل صفیری، رییس کمیته داوران هم موضوع قضاوت کرمانشاهی را تایید و اعلام کرد نمی‌داند چطور داور دیگری برگزیده شده است.

تمام این ماجرا حجت الاسلام علیپور رییس کمیته صیانت از فوتبال را بر آن داشت که طی گفت و گویی کوتاه با سایت فدراسیون بگوید ندادن قضاوت دربی به کرمانشاهی به خاطر توصیه این کمیته بوده و آنها او را از داوری مسابقه حساس چهارشنبه برداشته‌اند.

حالا اما حواشی موجود باعث شده تا کمیته داوران فدراسیون فوتبال قصد تجدیدنظر در انتخاب داور دربی را داشته باشد. در این خصوص گفته می‌شود مسئولان فدراسیون برای کم شدن حواشی قصد دارند جلسه ای را فردا تشکیل بدهند. جلسه‌ای که ممکن است خروجی اش تغییر داور مسابقه پرسپولیس و استقلال باشد. البته اگر تصمیم بر گرفتن قضاوت از زاهدی‌فر هم باشد، سوت دربی به کرمانشاهی سپرده نخواهد شد.

برخی اعضای کمیته داوران روی پیام حیدری به اتفاق نظر رسیده‌اند و احتمال دارد در روزهای باقیمانده تا مسابقه پرسپولیس و استقلال قضاوت زاهدی‌فر منتفی شود و سوت دربی برای اولین بار به پیام حیدری برسد. هرچند که نظر نهایی در این خصوص بعد از جلسه فردای اعضای کمیته داوران داده می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.