قدردانی نتانیاهو از اقدام آمریکا علیه ایران

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیسی اوشلیم پست، بنیامین نتانیاهو نخستوزیر رژیم صهیونیستی امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در قدس اشغالی، به ''دو اتفاق مهم" که پس از آخرین دیدار آن ها افتاده است اشاره کرده و گفت: اول این که شما در برابر خصومت ایران ایستادید و مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه آن را فعال کردید و من از شما بابت این کار قدردانی می کنم. فکر می کنم مردم باید بدانند همان طور که ما پیش بینی کرده بودیم توافق هسته ای ایران شکست خورده است چرا که نه تنها خصومت ایران را فروننشاند، بلکه بر شدت آن افزود.

نتانیاهو درباره موضع شورای امنیت در این باره گفت: دیدن این که شورای امنیت نه تنها به بازگردانی تحریم ها توسط آمریکا نمی پیوندد، بلکه در برابر آن مقاومت می کند یا خود را کنار کشیده و با انتقال تسلیحات به ایران(با پایان یافتن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران) موافقت کند، عصبانی کننده است. این یعنی این حکومت ایران می تواند تانک، هواپیما، موشک و سامانه های دفاع هوایی برای تداوم کارزار خصومتش در منطقه و در جهان به دست آورد.

او با قدردانی از این اقدام آمریکا گفت: می خواهم به شما برای ایستادگی تان تبریک بگویم. ما هم در کنار شما هستیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به این که پیش از روی کار آمدن دولت ترامپ مجبور بود به تنهایی به مخالفت با توافق هسته ای ایران بپردازد و درباره آن هشدار دهد، مدعی شد: امروزه کشورهای خلیج فارس همین طور قدرتمندانه که من صحبت می کنم( درباره مسئله ایران) صحبت می کنند و می خواهم نکته ای به دوستانمان به ویژه دوستانمان در اروپا بگویم و آن این است زمانی که عرب ها و اسرائیلی ها بر سر چیزی اتفاق نظر دارند، می توان آن را مورد توجه قرار داد.

اظهارات نتانیاهو در پی این مطرح می شود که پیش نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در پی عدم برخورداری از حمایت حداکثری در شورای امنیت رد شد و آمریکا اعلام کرد روند فعال سازی مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران را آغاز کرده است و با ادعاهایی سعی دارد توجیه کند علیرغم خروج از توافق هسته ای حق استفاده از این مکانیسم را که تنها برای اعضای این توافق محفوظ است را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.