نشریه هیل نوشت، پمپئو با اعلام تصمیم آمریکا برای بررسی فروش تسلیحات نظامی به امارات، همچنین اطمینان داد که در صورت توافق تسلیحاتی ایالت متحده با امارات منافع نظامی اسرائیل در خاورمیانه حفظ خواهد شد.  

پمپئو بعد از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ایالات متحده همچنین یک رابطه امنیتی ۲۰ ساله با امارات متحده عربی دارد.  

وزیر امور خارجه آمریکا که همواره تلاش می کند که نشان دهد هرگونه تصمیمی در راستای حمایت از منافع رژیم صهیونیستی است، افزود: ما به بررسی این روند ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که تجهیزات مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهیم. ما این کار را به شکلی انجام خواهیم داد که تعهد خود را به اسرائیل نیز حفظ کنیم، من اطمینان دارم که هر دو هدف (رضایت اسرائیل و امارات) قابل دستیابی است.  

پمپئو  به خبرنگاران گفت: ایالات متحده برای فروش تسلیحات نظامی الزام قانونی نیاز دارد. ما به آن احترام خواهیم گذاشت.  

در راستای سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه خاورمیانه، کارشناسان مسائل منطقه معتقدند که سفر پمپئو در منطقه به دستور ترامپ و در راستای تاثیر بر انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا می‌باشد، چراکه ترامپ به دلیل شکست در کسب نظرسنجی‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و برگرداندن آرا به نفع خویش، به دنبال برقراری رابطه میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی است تا از این راه با یک تیر دو نشان بزند؛ هم بتواند از طریق نتانیاهو لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) را همراه خود کند و هم بتواند از دلارهای نفتی کشورهای عربی در این راه سود ببرد و از طریق این دو راه پیروز انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا شود.  

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد امسال با انتشار بیانیه‌ از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.