کلی کرافت ، نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر با تکرار ادعا‌های بی‌اساس این کشور علیه ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع فلسطین، ایران را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد.

کلی کرافت در جلسه شورای امنیت مدعی شد: همکاری‌های نظامی مستقیم میان امارات و اسرائیل به نفع کل منطقه است و به مقابله با اقدامات ثبات‌زدای ایران منجر خواهد شد.

نماینده آمریکا بدون اشاره به بوجودآوردن داعش و کمک‌های ایالات متحده به گروه‌های تروریستی با تکرار ادعا‌های بی‌اساس مقامات این کشور علیه ایران گفت: از گذشته‌های دور تا به امروز ایران از قوانین بین‌المللی سرپیچی کرده و محدودیت‌های سازمان ملل درباره ارسال تسلیحات را زیر پا گذاشته است. ایران با تأمین سلاح برای گروه‌های شبه‌نظامی و تروریستی به آن‌ها قدرت آتش داده تا مردان، زنان و کودکان در سراسر خاورمیانه را کشته و یا قطع عضو کنند.

نماینده آمریکا با اشاره به ناکامی این کشور در متقاعد کردن هم‌پیمانان خود در فعال‌کردن مکانیسم ماشه برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل ذیل برجام از عدم همکاری اعضای شورای امنیت با آمریکا برای تمدید این تحریم‌ها نیز انتقاد کرد و  گفت: اما اعضای این شورا تا به حال تمایلی برای مقابله با این تهدید همیشگی علیه صلح و امنیت نداشته‌اند.

در همین حال برایان هوک، نماینده سابق دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد توافق هسته‌ای ایران تنها یک تعهد سیاسی بوده و ممانعتی برای واشنگتن در فعال کردن مکانیسم ماشه ایجاد نمی‌کند.

گفتنی است انگلیس روز پنجشنبه به دیگر اعضای شورای امنیت پیوست که با پیشنهاد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در خصوص بازگرداندن تحریم‌های ایران مخالفت کرده بودند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس خواست تا این کشور سیاست‌های خود را علیه ایران تغییر دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.