امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه قزوین اظهار کرد: قطع وابستگی در چرخه دفاعی ارتش جمهوری اسلامی زمینه‌ساز تقویت بیش از پیش آن شده است.

وی افزود: توانمندی و خوداتکایی ارتش باعث شده تا در حوزه ابزار دفاعی و تولید و تجهیز آن جایگاه بسیار خوبی در منطقه داشته باشیم.

حیدری با بیان اینکه وجود ۲۳ رسته مختلف و هوانیروز نشان از پیچیدگی کار در نیروی زمینی دارد، عنوان کرد: امروز با قطع وابستگی از بیگانگان و ایستادن بر روی پای خود توانسته‌ایم نیروی زمینی مقتدر و مستحکم بسازیم.

وی که برای بازدید از لشگر ۱۶ زرهی به قزوین سفر کرده است، ادامه داد: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یک نیروی محرک در عملیات‌های زمینی دارای اقتدار است و در کنار سایر نیروهای نظامی آمادگی ایستادن در برابر هر تهدید و مقابله با هر دشمنی را با قدرت و سرعت دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه نمیتوان تنها موشک را یک قدرت دفاعی دانست، افزود: توان دفاعی یک مولفه است و باید در همه اجزاء و ابزارهای نظامی قدرتمند و مقتدر بود.

وی تصریح کرد: با قدرت معتقدیم چرخه دفاعی شامل هوشمند شدن تجهیزات، نقطه زن کردن ابزار نظامی و دقیق زدن به هدف است و موشک‌های ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

دنیا بیش از این روحیه و رفتار استکباری امریکا را نمیپذیرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: با لطف خداوند و هدایت مقام معظم رهبری شاهد مفتضح شدن امریکا در شورای امنیت بودیم و می بینیم که چگونه کشورها یکی پس از دیگری با پی بردن به ماهیت امریکا از او فاصله میگیرند.

وی بیان کرد: دنیا بیش از این روحیه و رفتار استکباری امریکا را نمیپذیرد و می بینیم که امریکا علی‌رغم تمام تلاش خود در دنیا منزوی شده است.

حیدری در پایان لشگر ۱۶ زرهی را از یگان‌های افتخارآفرین در دفاع مقدس برشمرد و عنوان کرد: توان رزمی و دفاعی لشگر ۱۶ در وضعیت مناسبی قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.