بنی گانتس: نتانیاهو مسئول شکاف میان صهیونیست‌هاست

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به تفرقه افکنی در میان صهیونیست‌ها متهم کرد.

گانتس ابراز امیدواری کرد که نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی چنین اقدامات تفرقه افکنانه‌ای را کنار بگذارد.

اظهارات نخست وزیر کشیک رژیم صهیونیستی با واکنش جدی یک مقام حزب متبوع نتانیاهو همراه شد. این مقام حزب لیکود گفت اسرائیل در حال حاضر به یک کابینه کارآمد نیاز دارد. حملات روزانه آبی و سفید‌ها علیه نخست وزیر و حزب لیکود کمکی به حل مشکلات نمی‌کند.

این مقام حزب لیکود از بنی گانتس خواست تا دست از حمله مداوم به نتانیاهو بردارد و متحد با او برای یک هدف مشترک که همانا منافع صهیونیست هاست کمک کند.

ظاهرا عمر کابینه به ظاهر ائتلافی رژیم صهیونیستی که قرار بود پایان بخش بحران سیاسی یکساله در اراضی اشغالی باشد، بسیار کوتاه بوده و اختلافات پنهان میان سران حزب لیکود و آبی و سفید خیلی زود علنی شد. اختلافاتی که نتانیاهو و گانتس را در مقابل هم قرار داده است.

رئیس حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی اخیرا طی یک سخنرانی آتشین نسبت به برگزاری انتخابات زودهنگام هشدار داد و تاکید کرد اگر طی ماه‌های آتی انتخاباتی در اراضی اشغالی برگزار شود، خون در خیابان‌ها جاری خواهد شد.

به نظر می‌رسد که بنیامین نتانیاهو قصد دارد تا با برگزاری انتخابات مجدد در اراضی اشغالی، بنی گانتس را از گردونه قدرت خارج کند. بر اساس توافق بین گانتس و نتانیاهو، هر یک قرار است هجده ماه سکان نخست‌وزیری این رژیم را برعهده داشته باشند.

طی ماه‌های اخیر اعتراضات گسترده‌ای علیه نتانیاهو و ناکارآمدی او در مقابله با ویروس کرونا برگزار شده است. معترضین صهیونیست خواستار استعفای فوری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.