معاون وزیر کشور: تا پایان دولت، پروژه‌های نیمه تمام کامل خواهد شد

مهدی جمالی‌نژاد در سفر یک روزه خود به کاشان و در دیدار با امام جمعه این شهرستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری حسینی و گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: حوزه دهیاری و شهرداری‌های کشور بسیار بزرگ و مویرگی در جامعه و مانند خاکریز جلوی دشمن حساس است که عملکرد این حوزه می‌تواند احساس رضایتمندی و نارضایتی را در مردم ایجاد کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: تمام پروژه‌های عمرانی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف به توسعه عمرانی وزارت کشور برمی‌گردد و به تناسب آن در استان‌ها معاونان عمرانی استانداران و در شهرها فرمانداران هستند که با هم‌افزایی با شهرداری‌ها به عمران کشور رونق می‌بخشند.

وی با بیان اینکه در تمام کشور ۱۲۵ هزار عضو شورا وجود دارد، افزود: یکی از مجموعه‌هایی که به صورت مویرگی در تمام کشور جریان دارد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.  

جمالی‌نژاد با بیان اینکه ۶۵ هزار سکونتگاه و آبادی در کشور داریم که ۳۷ هزار تا دهیاری دارند، بیان کرد: در طول ۲۷ سال خدمت در استانداری‌های مختلف هیچ سالی مثل دو سال گذشته مشکل نداشتیم، در این دو سال تمام بحران‌ها را داشتیم که به کوری چشم دشمنان علی‌رغم مشکلات همه مسائل عمرانی و موضوعات متوقف نشده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به شتاب اتمام پروژه‌ها گفت: پروژه‌های بسیار عظیمی در این دو سال رقم خورده و با هم‌افزایی و همدلی تا پایان دولت دوازدهم شاهد اتمام پروژه‌های نیمه تمام خواهیم بود.

چشم‌انداز ۵۰ ساله همراه با مدیرت یکپارچه به آبادانی شهرها کمک می‌کند

حجت‌الاسلام عباسعلی سلیمانی نیز در این دیدار اظهار داشت: فلسفه پیدایش شهرستان‌های ویژه این بود که اختیارات گسترده شود و توسعه و آبادانی افزون شود.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه در شهرستان‌ها دو قدرت می‌درخشند، گفت: یک قدرت وظیفه هماهنگی است و یک قدرت وظیفه مبلمان سازی که نماینده عالی نظام باید هماهنگی و همسویی را در شهر اجرا کند و شهردار نیز به توسعه مبلمان شهری بپردازد.  

وی با بیان اینکه اگر بین مسؤولیت و قدرت تناسب باشد کارها و خدمات خوب پیش می‌رود، افزود: طرح جامع و چشم‌انداز ۵۰ ساله می‌تواند به توسعه شهرها بیانجامد و فراتر از طرح جامع این ساخت و سازهای است که بی رویه به وجود می‌آید و به شکل طومار به شهر آویزان می‌شود که باید از آن جلوگیری کرد.

سلیمانی عنوان کرد: بضعاً دیده می‌شود جلوه آثار افتخار آمیز با یک ساختمان کذایی گرفته شده است  که باید با مدیریت یکپارچه از این‌گونه ساخت و سازهای بی‌اساس جلوگیری شود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه امروز رقابت بین نیروهای فنی و تخصصی است، خاطرنشان کرد: در هر شهر قدرت تجمیع و همسویی با فرماندار است اما قدرت مبلمان شهری با شهردار است که با هم‌افزایی و همسویی هر دو به توسعه و آبادانی شهر کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آبادانی جز با همدلی صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: اگر ما با به این جایگاه برسیم در آینده می‌توانیم یک شهر نمونه و الگو داشته باشیم، در کاشان نیز با قدمت تاریخی و با المان فراوان این بستر وجود دارد که باید المان فرش و مس در تابلو کاشان بدرخشد.

سلیمانی تأکید کرد: برای ساخت و ساز شهرهای ایده‌آل و مطلوب با قدرت شهردار و با پشتیبانی شورای شهر و با همسویی همه دستگاه‌ها یک  چشم‌انداز ۵۰ ساله باید تعریف شود.

رتبه نخست کاشان در افتتاح پروژه های هفته دولت در استان

حجت‌اله غلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: علی‌رغم اینکه سال سختی را پشت سر می‌گذراندیم و در حالی که شیوع ویروس کرونا و تحریم‌ها اقتصاد کشور را تحت فشار گذاشته به صورت فشرده پروژه افتتاح می‌کنیم و این علاوه بر هفته دولت در طول سال هم همواره ادامه دارد که نشان از همت بالای مردم و مسؤولان دارد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها و ارائه خدمات به مردم درصددیم رضایت‌مندی این عزیزان را در این شرایط سخت جلب کنیم، گفت: سرجمع پروژه‌ها کاشان با ۲۳۹ پروژه بالاترین افتتاح پروژه‌ها در سطح شهرستان‌ها را داشته که رتبه دوم را اصفهان با ۱۷۳ پروژه افتتاح داشته است.

به گزارش فارس؛ هم‌زمان با چهارمین روز از هفته دولت با حضور معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به همراه معاون عمرانی استانداری اصفهان در سفری یک روزه به کاشان، فاز نخست توسعه یک گروه صنعتی دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید مواد شوینده، بهداشتی و روغن‌های صنعتی با ۱۳۰ نفر اشتغال مستقیم و ۳۰۰ نفر فرصت شغلی غیرمستقیم با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین خانه اندیشه راوند با زیربنای ۶۰۰ مترمربع شامل ۶ کلاس و سالن اجتماعات با اعتبار افزون بر ۲۰ میلیارد تومان ساخته شده است، در مجموع ۲۷۸ طرح به ارزش سه هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال هم‌زمان با آیین‌های گرامیداشت هفته دولت در شهرستان کاشان افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.