مخالفت برادر شاه اردن با عادی‌سازی امارات و اسرائیل

«علی بن حسین»، مدیر «مرکز ملی امنیت و مدیریت بحران‌ها» در اردن که برادر ناتنی پادشاه این کشور است، امروز چهارشنبه صبح مقاله وب‌سایت «میدل‌ایست آی» را تحت عنوان «توافق امارات و اسرائیل، دستاورد بود یا خیانت؟» باز نشر کرد و همین مسئله منجر با خشم اماراتی‌ها و ناراحتی اردنی‌ها شد.

در این مقاله که به قلم یک یهودی نوشته شده، آمده است: «این ادعا که امارات عربی متحده با هدف کمک به فلسطینی‌ها در تحقق اهدافشان، توافق صلح با اسرائیل امضا کرده است، کاملا نفاق و پوچ بودن آن را نشان می‌دهد». چرا که به باور نویسنده، اماراتی‌ها برای این توافق با فلسطینی‌ها مشورت نکرده و پشت پرده دست به چنین توافقی زده‌اند و بعد با این ادعا، آن را توجیه کرده‌اند.

تصویری که برای این مقاله استفاده شده، تصویر محمد بن زاید، ولی‌عهد ابوظبی است که بر روی زمین انداخته شده و در کنار آن نوشته شده است: «خائن؛ عادی‌سازی[با اسرائیل] خیانت است».

انتقاد بن حسین از توافق امارات رژیم اشغالگر قدس در حالی است که اردن این رژیم را به رسمیت شناخته و سفارت تل آویو در أمان سال‌هاست، برقرار است.

با این حال برخی در فضای مجازی، اختلاف خانوادگی خواهر علی بن حسین با «محمد بن راشد»، حاکم دبی را علت مخالفت او با این توافق دانستند. 

هیا بنت الحسین، سال گذشته در پی اختلاف با بن راشد، به صورت پنهانی از امارات گریخت و به انگلیس پناهنده شد و در این کشور، به صورت غیابی از همسر خود طلاق گرفت. برادر او، علی بن حسین تنها فردی بود که علناً از او در قضیه طلاق حمایت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.