ترامپ از اعزام گارد ملی برای سرکوب معترضان خبر داد

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «دونالد ترامپ»رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه از قصد خود برای اعزام نیروهای گارد ملی به ایالت ویسکانسین برای سرکوب اعترضات خبر داد.

ترامپدر توئیتر نوشت: «ما غارتگری، آتش‌افروزی، خشونت و قانون‌شکنی در خیابان‌های آمریکا را تحمل نخواهیم کرد. تیم همین همین الان با فرماندار اورس صحبت کرد و ایشان با دریافت کمک فدرال موافقت کرد.»

او اضافه کرد: «امروز من پلیس فدرال و گارد ملی را به کنوشا اعزام می‌کنم تا نظم و قانون به این منطقه بازگردانده شود.»

 این در حالی است که سومین شب اعتراضات شهر کنوشا در علیه اقدام پلیس در فلج کردن یک سیاهپوست آمریکایی دارد ومعترضان و مأموران پلیس با یکدیگر درگیر شدند. در پی تیراندازی مکرر پلیس آمریکا به «جیکب بلیک»، جوان ۲۹ ساله سیاهپوست غیرمسلح در کنوشا که موجب فلج شدن وی شد، این شهر بامداد روزسه‌شنبه شب به وقت محلی شاهد سومین شب اعتراضات بود.

«تونی اِورز» فرماندار ایالت ویسکانسین نیز بعد از این ناآرامی‌ها، وضعیت اضطراری اعلام کرد و متعهد شد نیرو‌های گارد ملی بیشتری را برای باز‌گرداندن نظم شهری مستقر خواهد کرد.

گزارش رسانه‌های دیگر نیز حاکی از آن است که در جریان این اعتراضات در خیابان‌های شهر کنوشا، چندین معترض با یکدیگر درگیر شدند و به دنبال آن سه معترض مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که دو نفر از آنان کشته شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.