احمد مرادی با بیان این که درخواست آمریکایی‌ها برای فعال سازی مکانیزم ماشه غیر قانونی است، اظهار کرد: امروز دیگر تمام جهانیان می‌دانند که آمریکا چنین ادعاهایی را از روی خودخواهی مطرح می‌کند و به جای تکیه بر عقل و منطق و توجه به قوانین و اصول بین المللی راه دیگری را پیش گرفته است، به همین دلیل جامعه بین الملل دیگر سیاست‌های آمریکایی‌ها را قبول ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا با مطرح کردن فعال سازی مکانیزم ماشه نیز پاسخ مناسبی را از سایر کشورهای دنیا گرفت. این آمریکا بود که یک جانبه برجام را زیرپا گذاشت اما ایران در چارچوب برجام عمل کرد و حتی اخلاق را نیز رعایت کرد. امروز ایران کشوری قدرتمند است و آمریکا این حق را ندارد که دیگر در خصوص برجام اظهار نظر کرده و یا از امتیازات آن استفاده کند. چرا که خودش اولین کشوری بود که برجام را زیر پا گذاشت.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه کشورهای دنیا شاهد بدعهدی آمریکا بودند. امروز ایران می‌تواند فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای خود را انجام دهد چرا که این حق ایران است و خواست مردم است مجلس و دولت نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

مرادی در پایان تاکید کرد: ایران در چارچوب برجام به تعهدات خود عمل کرد اما در نهایت با بدعهدی مواجه شد. اکنون میان کشیدن چنین ادعاهایی از سوی آمریکایی‌ها که خود ناقض برجام بوده‌اند در جامعه بین الملل پذیرفته شده نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.