بنابر اعلام رویترز و شبکه سی ان ان؛ ترامپ با نادیده گرفتن انتقادها از استفاده از کاخ سفید به عنوان محل کار رسمی خود برای اهداف حزبی و سیاسی، در چهارمین و آخرین شب همایش انتخاباتی حزب جمهوری خواه، ۴۱ بار نام بایدن را بر زبان راند، در حالی که بایدن در سخنرانی اخیر انتخاباتی خود حتی یک بار نام ترامپ را نبرده است.

ترامپ در حالی بایدن را چپگرای افراطی معرفی کرد که وی به عنوان سیاستمداری حرفه ای سابقه طولانی از میانه روی در پشت سرخود دارد و به آمریکائیان هشدار داد در صورتی که به بایدن فرصتی داده شود،بزرگی ایالات متحده را نابود خواهد کرد و این کشور را به سوی بی قانونی خواهد راند.

در حالی که همه گیری گسترده ویروس کرونا در حدود ۶ ماه گذشته بیش از ۱۸۰ هزار شهروند ایالات متحده را به گام مرگ کشانده است، ترامپ بدون استفاده از ماسک برای حدود هزار نفر که بی توجه به رعایت مقررات بهداشتی گردآمده بودند، مدعی موفقیت دولتش در مبارزه با بیماری کووید – ۱۹ شد.

ترامپ همچنین با اشاره به بالاگرفتن تنش های نژادی در آمریکا در پی خشونت های مهارنشده ماموران پلیس علیه رنگین پوستان و تیراندازی بی دلیل به سیاهپوستان که منجر به کشته شدن هشت مامور پلیس در ایالت های تگزاس و لوئیزیانا شد، قول داد که به آشوب و ناآرامی پایان دهد.

ترامپ دستور به ارتش آمریکا برای اجرای اقدام تروریستی به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را، یکی از پیروزی های دوره نخست ریاست جمهوری اش، برشمرد.

به گزارش ایرنا؛ ترامپ روز پنجشنبه در سخنانی تمسخر و توهین آمیز نسبت به رقیب دمکرات خود، خواستار آزمایش اعتیاد به مواد مخدر از او، پیش از مناظره شده بود.

بایدن برخلاف توصیه‌های نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به شبکه ‌ام اس ان بی‌سی گفت که حاضر است با ترامپ مناظره کند.

 ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ با هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود نیز بارها از شگرد اهانت و تحقیر طرف مقابل استفاده کرد و مستندی هم به نام «ترامپ، هنر اهانت» در این باره در آمریکا ساخته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.