خطیبان نماز جمعه این هفته برخی از شهرستان‌های کشور که با اجازه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در آنها فریضه عبادی و سیاسی نماز جمعه برگزار شد، به موضوعاتی همچون «دشمنی آمریکا با ملت ایران»، «لزوم رعایت بهداست در عزاداری حسینی»، «پیگیری مطالبات مردم در هفته دولت» و «امر به معروف و نهی از منکر» اشاره کردند.

رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای جاسوس است

بر اساس گزارش فارس  آیت‌الله رسولی فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت، در مصلا این شهر با تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی علیه‌السلام، اظهار کرد: در دیدار ویدیو کنفرانسی هیئت دولت با رهبری در هفته گذشته، ایشان فرمودند سال آخر فعالیت دولت فرصتی قابل‌توجه بوده تا کارهای بزرگ و اثرگذاری مانند اصلاح نظام بودجه در کشور انجام شود. 

وی با بیان اینکه نظام بودجه‌ای کشور اشکالات زیادی دارد که باید اصلاح شود، افزود: نظام بانکی کشور بیمار است زیرا در این شیوه،  بانکداری صورت نمی‌گیرد بلکه بنگاه‌داری انجام می‌گیرد.

فلاحتی با تأکید بر لزوم توجه به تولید که اشتغال را به همراه دارد، افزود: معیشت راحت، کاهش تورم، تقویت ارزش پول موضوعاتی است که توجه به تولید می‌تواند راه‌حلی برای آن‌ها باشد.

وی با قدردانی از هیئت‌های عزاداری و جوانان حسینی که رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را به‌درستی انجام دادند، اظهار کرد: هیئات و مسؤولین هیئت‌ها به‌خوبی رصد کرده و به‌خوبی این موضوع را مدیریت کردند.

فلاحتی با بیان اینکه آمریکا روزبه‌روز به‌سوی مفتضح شدن پیش رفته و دولتمردان آمریکا در موضع ضعف و زبونی سیاسی و جهانی قرارگرفته‌اند تصریح کرد: اخیراً در پرونده ایران به شورای امنیت  و مکانیسم ماشه مفتضح شده  و به آژانس بین‌المللی هسته‌ای فشار آوردند تا اقداماتی انجام دهد، 

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه فردی در رأس آژانس هسته‌ای قرار دارد که خود سابقه جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دارد، گفت: ایران بارها به تعهدات خود پایبند بوده و آن‌ها از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

فلاحتی خاطرنشان کرد:  آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دشمن شماره یک ملت ایران هستند و ملت ایران همیشه فریاد مرگ بر آمریکا بر زبان دارند.

ایران قربانی تروریسم است

بنا به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به تقارن تاسوعای حسینی با سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت دو رادمرد شهید، رجایی و باهنر، اظهار کرد: این دو انسان حسینی پرورش یافته راستین مکتب اباعبدالله(ع) بودند و شخصیت آنان در تمام زوایا الگو است.

وی با اشاره به در پیش بودن روز مبارزه با تروریسم، ادامه داد: مصداق بارز تروریسم ۲۶ سال پیش در همین ایام در حرم مطهر رضوی رخ داد که طی آن ۲۷ زائر در روز عاشورا به شهادت رسیدند، ایران آسیب‌دیده و مبارزه‌کننده واقعی با تروریسم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه هفته دولت هفته اصلاح این امور است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در دیدار مجازی با هیئت دولت بر این نکته تأکید داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به اینکه عاشورای حسینی جهت زندگی ماست، گفت: در دهه محرم و روز عاشورا عزادار هستیم اما در تمام ایام زندگی درس‌گیرنده مکتب حسینی هستیم و به گفته سردار شهید قاسم سلیمانی، ملت و ملیت ما امام حسین(ع) است. 

حجت‌الاسلام نکونام تأکید کرد: همه ما مراقبیم که لحظه‌ای از مکتب اباعبدالله(ع) جدا نشویم لذا با شرایط فعلی،  همه موازین بهداشتی را رعایت می‌کنیم تا بتوانیم عزاداری کنیم و با حسین(ع) باشیم و این همراهی در تمام عرصه‌ها باید اتفاق بیفتد.

 

لزوم گزارش خدمات دولت به مردم

بر اساس گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس هفته دولت را فرصتی برای بیان خدمات صادقانه دولت به مردم دانست و اظهارداشت: دشمن در این شرایط سخت به تعبیر خودشان، با فشار هوشمندانه به دنبال تحمیل ناکارآمدی نظام به مردم است، لذا یکی از تکالیف مهم دولت بیان خدمات نظام و فعالیت‌های دولت به مردم می‌باشد.

وی ادامه داد: خط ناآکارمدی نظام جمهوری اسلامی خطی رسانه‌ای نظام استکباری است تا مردم را نسبت به این نظام بدبین و ناامید کنند، یکی از تکالیفی که برعهده دولتمردان بیان صادقانه خدمات انجام شده به مردم است.

نماینده ولی‎فقیه در هرمزگان بیان کرد: کار اطلاع‌رسانی از خدمات دولت و نظام باید در طول سال انجام شود و به دلیل گستردگی و حجم طرح‌ها افتتاح‌ها و بیان این خدمات به هفته دولت و دهه فجر موکول نشود.

وی گفت: در راستای جلوگیری از صدور نفت خام، سیاست پالایشگاه‌سازی جزو وعده‌های دولت بوده و همین طور ادامه کارهای مثبتی که دولت داشته باید با شتاب و سرعت بیشتری دنبال بود.

امام جمعه بندرعباس با حمایت از خدمات انجام شده توسط دولت در استان هرمزگان افزود: در حوزه بهداشت و درمان کارهای خوبی انجام شده اما نیاز است که حوزه سلامت و شرکت‌های دانش بنیان در سراسر کشور  بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و براساس فکر جوان ایرانی کارهای خوبی در این زمینه شتاب بگیرد.

وی در این باره به افزایش تولید اشاره کرد و بیان داشت: کلید حل همه مشکلات تولید است و اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال، جایگاه ارزش پول، تورم کنترل و کاهش پیدا کند، باید ضمن ایجاد بسترهای لازم، از تولید و سرمایه‌گذاران حوزه تولید حمایت شود.

امام جمعه بندرعباس گفت: تصور ذهنی جامعه ما از امر به معروف به مقوله ساده است درحالی که این فریضه الهی گستره زیادی در جامعه دارد، بنابراین این دو فریضه ضرورتی است که به وسیله این ضرورت سایر فریضه‌های الهی به وسیله این دو تکمیل می‌شود.

 

اهل سنت به امام سوم شیعیان ارادت دارند

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج، ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند اظهار داشت: وفاداری مردم کردستان به نظام اسلامی همواره زبانزد بوده و لازم است مسوولان و دولتمردان با تمام توان در راستای خدمت به مردم گام بردارند.

وی بر تلاش برای تحقق شعار امسال رهبری و جهش تولید تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ها و مسوولان به ویژه دولتمردان باید با جدیت تمام برای تحقق این شعار و در راستای عمران و آبادانی و توسعه هر چه بیشتر ایران همت کنند و این مهم جز با حمایت مردم محقق نخواهد شد.

امام جمعه سنندج، خدمت به مردم را مایه رضایتمندی خداوند اعلام کرد و یادآور شد: دولت باید توجه ویژه‌ای به جوانان و استفاده از ظرفیت آنان داشته و از این مهم برای رونق اقتصادی کشور بهره‌ گیرد، چراکه شایسته‌ سالاری عامل موفقیت در انجام امور و رسیدن به پیشرفت است.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت امام حسین(ع)، اضافه کرد: مردم کردستان و اهل سنت همیشه عاشق و دوستدار اهل بیت پیامبر(ص) از جمله سرور و سالار شهیدان و محب  فرزندان رسول‌الله(ص) هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها خواستار توجه مسوولان به مساجد و مصلی‌ها شد و اظهار داشت: مساجد جایگاه راز و نیاز با خدا و عروج به سمت پروردگار است، بنابراین بی‌توجهی به این اماکن مقدس قابل قبول نیست، ضمن اینکه هیات امنا نیز باید توجه بیشتری برای نگهداری آن داشته باشند.

 

افول آمریکا نزدیک است

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهار داشت: فرموده رهبری در راستای افول آمریکا در حال محقق شدن است و شکست آمریکا در شورای امنیت گواه این موضوع است.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی امروز در جهان دارای اقتدار است و این نصرت الهی است.

خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به عزاداری در ایام محرم بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نذری ها تغییر پیدا کرده و بسیاری از کمک ها به صورت بسته های معیشتی تهیه شده و به فقرا اهدا می شود.

امام جمعه بروجرد ادامه داد:  ستاد مقابله با کرونا دستور داده که هیات ها در تاسوعا و عاشورا به صورت دسته روی عزاداری نکنند که موظف هستیم رعایت کنیم.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری الگوی همه ما هستند، که باید ما نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و این کار واجب است.

وی با اشاره به هفته دولت گفت: هفته دولت یاد آور شهادت شهیدان رجایی و باهنر است و باید این ۲ شهید الگو باشند که کار خوب دولت برای رایگان کردن نرخ برق برای کسانی که صرفه جویی می کنند کار بسیار پسندیده ای است.

خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به سالروز ربوده شدن امام موسی صدر اضافه کرد: امام موسی صدر به دست دشمنان و اسراییل غاصب ربوده شد که شهادت مجاهدان راه خدا باعث قوی تر شدن اسلام، قرآن و شیعیان می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.