سرهنگ جلیل موقوفه ای - جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ - افزود: چند روز پیش گذشته یکی از مأموران کلانتری قلهک برای اجرای ابلاغ قضائی و حکم خلع ید به همراه نماینده دادستان و دادورز به به آدرس مشخص در خیابان شریعتی، خیابان یخچال مراجعه کرد. آدرس، خانه ای متعلق به همسر اول مرد بود اما مرد در این خانه سکونت داشت و زن طبق قانون، حکم را از مراجع قضائی گرفته بود.

وی افزود: هنگامی که مامور به همراه نماینده دادستان به محل می روند همسر زن همه موارد را می پذیرد سپس نماینده قانونی دادگستری مشغول تنظیم صورتجلسه می شود که در این حین همسرش  وارد آشپزخانه شده و یک قوطی وایتکس که محتوی تینر بود را روی خودش می ریزد و بعد کبریت را روشن می کند تا خودش را آتش بزند اما خوشبختانه مامور کلانتری به سرعت کبریت روشن را از مرد می گیرد، او را بلند می کند و برای جلوگیری از خطرات احتمالی مرد را به راهرو می برد.

موقوفه ای ادامه داد: فردی که روی خودش تینر ریخته بود اظهار می کند که از ناحیه صورت و چشم احساس سوزش بنابراین طلب آب می کند که بلافاصله مامورکلانتری از آشپزخانه یک پارچ آب برای ریختن روی صورت مرد و کاهش شدت سوزش می آورد، غافل از اینکه این مرد در جیبش فندک دارد و با روشن کردن آن خود را آتش می زند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ در ادامه گفت: مامور جان برکف پلیس وقتی با این صحنه مواجه می‌شود پارچ آب را روی مرد می ریزد و دوباره او را از پله ها پایین می آورد تا وارد حیاط کند و از سوختن بیشتر جلوگیری کند اما از آنجایی که لباس خودش هم آغشته به تینر شده بود دچار سوختگی شدید می شود.

وی افزود: همسایگان، نماینده دادستانی و پسر ۲۲ ساله مرد که در صحنه بودند با مشاهده این صحنه بااستفاده از شلنگ آب روی این دو نفرآب می ریزند.

موقوفه ای افزود: با حضور عوامل اورژانس و آتش نشانی در نهایت آنان به بیمارستان منتقل می شوند و مرد به علت شدت جراحات وارده فوت می کند. با حضور عوامل اورژانس و آتش نشانی در نهایت آنها به بیمارستان منتقل می شود و همسر مرد به علت شدت جراحات وارده جان می بازد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پایان گفت: ستوان‌دوم "پرویز کرمپور" - مأمور جان برکف  کلانتری قلهک - که دچار سوختگی شدید ۶۰ درصدی از نوع درجه ۳ از ناحیه صورت، سینه ، دست و ... شده و در بخش BICU (بخش مراقبت های ویژه سوختگی پزشکی جراحی ) بیمارستان بستری بود، شب گذشته به درجه رفیع شهادت نائل شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.