تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون ۲۴,۷۹۴,۱۶۰  تن مبتلا و ۸۳۸,۵۵۴ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند که برای دیدن آن ایــــــنــــــجــــــــا کلیک کنید.

جدول زیر نگاهی به آمار ۳۰ کشور آلوده دنیا دارد:

به گزارش خبرآنلاین ، ایالات متحده آمریکا همچنان در رتبه اول آلوده ترین کشورها قرار دارد. کالیفرنیا با ۶۹۲ هزار و ۸۰۵ مورد ابتلا به کرونا بیشترین آمار را در میان ایالات آمریکا به خود اختصاص داده است.همچنین ایالت تگزاس با ۶۲۶ هزار و ۱۳۱ مورد و ایالت فلوریدا با ۶۱۱ هزار و ۹۹۱ بیمار کرونایی در رده‌های بعدی قرار دارند.ایالت نیویورک نیز با ۳۲ هزار و ۹۹۴ مورد مرگ ناشی از کرونا دارای بیشترین آمار قربانیان نسبت به سایر ایالات آمریکا است. نتایج تحقیق و بررسی مرکز پیو از ده ها کشور جهان حاکی است دولت های آمریکا و بریتانیا بدترین عملکرد را در مقابله با شیوع ویروس مرگبار کرونا داشته اند. بر اساس این گزارش در تحقیق و نظرسنجی مرکز پیو از مردم کشورهای مختلف این سئوال پرسیده شده است که "آیا کشور شما الان نسبت به قبل از بحران ویروس کرونا متحدتر شده است؟" شهروندان آمریکایی و بریتانیایی از جمله کسانی هستند که پایین ترین پاسخ مثبت را به این سئوال داده اند.

در حالی که آمارها در برزیل دومین کشور آلوده دنیا رو به کاهش می رود،  ابتلا به کرونا در آرژانتین، شیلی و بولیوی شیب صعودی داشته است.

در هند که در رتبه سوم قرار داد سرعت رشد ابتلا به طرز چشمگیری رو به افزایش بوده و از تمام کشورها سبقت گرفته است . به گزارش نیویورک تایمز، روزانه به طور متوسط این کشور شاهد ۷۵۰۰۰ مبتلا است. اجتماعات شلوغ و پر جمعیت، ضعف در اجرای قرنطینه و ضعف در شناسایی افراد آلوده از دلایل رشد تعداد مبتلایان در نقاط مختلف این کشور بوده است.طبق گزارشی در ابتدای همه گیری ویروس کرونا نواحی شهری شاهد افزایش ابتلا بود اما مدتی بعد عزیمت مردم به سمت روستاها شمار مبتلایان را در این نواحی افزایش داد.

در ایران نیز سخنگوی وزارت بهداشت از کاهش روزانه فوت خبر داده است.  بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز و استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.