مقامات فرودگاه گتویک لندن امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند به دلیل کاهش سفر‌های هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا این فرودگاه در ۶ ماهه نخست امسال (۲۰۲۰) خسارتی هنگفت متحمل شده است.

به گفته مقامات این فرودگاه خسارت وارده بر آن ۳۴۳ میلیون پوند برآورد شده و همچنین تعداد مسافران در این بازه زمانی شاهد دو سوم کاهش بوده است.

در همین بیانه اعلام شده است در حال حاضر تنها یکی از دو پایانه فرودگاه گتویک فعال و در ۶ ماه گذشته کاهش ۱۴.۵ میلیون مسافر در آن گزارش شده است.

به همین دلیل مدیران این فرودگاه برای تعدیل فشار‌های مالی ناشی از بحران کرونا، هفته پیش تصمیم گرفتند ۶۰۰ نفر از کارکنان آن را اخراج کنند. پیش‌بینی آن‌ها برای بازگشت به وضعیت پیش از شیوع کرونا ۴ سال برآورد شده است.

فرودگاه گتویک در فاصله ۴۷ کیلومتری جنوب شهر لندن قرار دارد و دومین فرودگاه مهم و پر رفت وآمد لندن محسوب می‌شود. این فرودگاه دارای دو باند فرود به طول ۲.۵ و ۳.۳ کیلومتر است و در سال گذشته میلادی بیش از ۵۰ میلیون مسافر در آن جابجا شده‌اند.

شیوع کرونا برای صنایع هوایی جهان به ویژه در اروپا، بحرانی به بار آورده که از سال ۱۹۵۵( ۱۳۳۴) به این سو سابقه نداشته است و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) نیز احیا شود. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در انگلیس برنامه‌های پروازی خود را کاهش و نیرو‌های خود را اخراج کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.