منابع لبنانی می‌گویند جریان المستقبل به رهبری «سعد الحریری»، نخست‌وزیر سابق لبنان بر سر معرفی نامزد خود برای تصدی نخست‌وزیری به اجماع رسیده است.

این منابع به شبکه «ام‌تی‌وی» گفتند که اعضای فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان قرار است ساعت ۱۹ به وقت بیروت طی ویدیو کنفرانسی،  نشستی داشته باشد و نامزد مورد نظر خود برای نخست‌وزیری را اعلام کند.

به گفته این منابع، حریری در این نشست مجازی به نمایندگان فراکسیون مذکور اعلام خواهد کرد که «مصطفی ادیب»، سفیر فعلی لبنان در برلین کاندیدای آن‌هاست.

خبرگزاری رویترز نیز از قول برخی منابع مدعی شد فراکسیون‌های جنبش امل و حزب‌الله نیز فردا (دوشنبه) در سلسله نشست‌های مشورتی «مصطفی ادیب» را به عنوان نامزد نخست‌وزیری معرفی خواهند کرد. این خبر هنوز تأیید نشده است و خبرگزاری فارس مستقلاً نمی‌تواند صحت آن را تأیید کند.

حریری هفته گذشته گفت که قصد ندارد برای نخست‌وزیر نامزد شود. 

نخست‌وزیر مستعفی لبنان با این حال گفته بود که در جریان متبوع او، کسانی هستند که برای تشکیل کابینه، دارای قدرت و صلاحیت هستند و این جریان به زودی، آن‌ها را معرفی خواهد کرد؛ افرادی که به گفته حریری می‌توانند تنها و آخرین فرصت در برابر لبنان را به ثمر بنشانند.

سعد الحریری سال گذشته در بحبوحه اعتراضات مردمی به وضعیت نابسامان اقتصادی استعفا داد. دولت بعد از او به نخست‌وزیری «حسان دیاب» نیز بعد از حادثه انفجار بیروت استعفا داد ولی میشل عون او را تا تشکیل کابینه جدید، رئیس دولت پیش‌برد امور ابقا کرد.

فردا دوشنبه ضرب الاجل امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به احزاب و جریان‌های سیاسی لبنان به منظور تشکیل دولت مورد نظر پاریس به پایان می‌رسد؛ دولتی که با ایجاد اصلاحات مالی، بانکی، بتواند شرایط و اصلاحات لازم و مورد نظر صندوق بین‌المللی پول برای اهدای وام را انجام دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.