منابع آگاه فلسطینی به وبگاه «النشره» اعلام کردند، با هدف متحد کردن مواضع درباره چند رویکرد، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به لبنان سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‎شود هنیه با دبیران کل تعدادی از گروه‌های فلسطینی و مقامات لبنانی دیدار کند تا هماهنگی لازم برای مقابله با پروژه‌های موجود در راستای نابودی مسأله فلسطین، خط زدن حق بازگشت و متوقف کردن فعالیت «آنروا» (آژانس کاریابی و امداد ویژه فلسطینی‌ها وابسته به سازمان ملل) انجام شود.

«ولید کیلانی» مسؤول رسانه‌ای حماس در همین زمینه به النشره گفت: جدول کاری هنیه در این سفر شامل دیدارهای متعددی است که از جمله آنها دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهور، «نیبه بری» رئیس پارلمان، «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان است و این سفر از این حیث اهمیت زیادی دارد.

دوم آماده شدن برای برگزاری نشستی فراگیر – که به احتمال زیاد روز پنجشنبه باشد- میان کرانه باختری و لبنان از طریق ویدئوکنفرانس یا اپلیکیشن «زوم» است. از گروه‌های عضو سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در سطح دبیران کل به ریاست جنبش فتح و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین «محمود عباس» برای این نشست دعوت شده است. هنیه و «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز از لبنان در این نشست شرکت دارند.

«واصل یوسف» دبیرکل جبهه آزادیبخش فلسطین هم اعلام کرد، از جمله دستورکارها مقابله با «معامله قرن»، مقابله با طرح اشغال کرانه باختری و سازش اخیر امارات با رژیم صهیونیستی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.