معترضان خشمگین تجهیزات و وسایل این شبکه تلویزیونی را شکستند و ساختمان آن را آتش زدند.

از سوی دیگر،  به دنبال این اقدام موهن تلویزیون «دجله» در شب عاشورا، دادگاهی در بغداد حکم بازداشت مدیر و صاحب این شبکه را صادر کرد. 

شورای عالی قضایی عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه ای در این باره نوشت: بر اساس شکایت تعدادی از وکلا به دادگاه تحقیق «الرصافه» بغداد در مورد توهین عمدی به مناسک یکی از مذاهب عراق و مطابق متن ماده (۱/۳۷۲) قانون مجازات، دادگاه تصمیم به صدور قرار بازداشت علیه  «جمال الکربولی» مالک شبکه ماهواره ای دجله گرفت. 

اقدام هتاکانه تلویزیون دجله عراق که در شب عاشورای حسینی صحنه‌های رقص و آواز پخش کرد، افکار عمومی به‌ ویژه شیعیان این کشور را جریحه کرده است. 

بسیاری از مردم و فعالان شبکه های اجتماعی در عراق با محکومیت گسترده این اقدام خواستار تعطیلی فعالیت و مجازات عوامل این شبکه شده‌اند.

بر اساس گزارش ها، به دنبال این اقدام گستاخانه تا کنون استانداری های کربلا، نجف، بابل، ذی‌قار و میسان دفاتر نمایندگی شبکه دجله را بسته‌اند.

شبکه تلویزیونی دجله به عنوان یکی از رسانه های فتنه گر در عراق شهرت دارد و به داشتن گرایش های بعثی متهم است.

آذرماه ۹۸ نیز مأموران وزارت کشور عراق، دفتر شبکه تلویزیونی دجله در بغداد را تعطیل کردند.

سازمان ارتباطات و رسانه های عراق در آن زمان اعلام کرده بود که این شبکه به همراه هفت شبکه تلویزیونی ماهواره ای دیگر قوانین پخش رسانه ای را رعایت نکرده و برنامه هایی که به خشونت دامن می زند را پخش می کنند.

شبکه های تلویزیونی «العربیه الحدث»، «دجله»، «الشرقیه»، «NRT»، «الرشید»، «ANB»، «الفلوجه» و «هنا بغداد» رسانه هایی بودند که از سوی سازمان ارتباطات و رسانه عراق دستور تعطیلی آن‌ها صادر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.