روزنامه عبری زبان یدیعوت احارانوت صبح امروز خبر داد در حالی که همه نگاه ها به سوی  فرود اولین هواپیمای تجاری حامل هیئت عالی رتبه آمریکایی ـ (صهیونیستی) در امارات متحده دوخته شده بود، اولین سفر از این مسیر هوایی دو سال پیش و در جریان سفر محرمانه بنیامین نتانیاهو به ابوظبی انجام شده بود.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، یوسی کوهن رئیس موساد ، بنیامین نتانیاهو را در این سفر همراهی می کرد و در جریان آن با محمد بن زاید ولیعهد امارات متحده عربی دیدار و گفتگو شد.

منابع آگاه به احارانوت خبر دادند بعد از این سفر که در سال 2018 انجام شد ، روابط بین دو طرف به سوی نزدیکی بیشتر پیش رفت تا آن که یک سال پیش نشست دیگری بین مائیر بن شاباط رئیس شورای امنیت (رژیم صهیونیستی) و نمایندگانی از این شیخ نشین در واشنگتن برگزار شد.

در این نشست رون درامر سفیر (رژیم صهیونیستی) در واشنگتن هم حضور داشت و در تکمیل توافق با امارات متحده عربی نقش آفرینی کرد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان ، دفتر بنیامین نتانیاهو حاضر به اظهار نظر در مورد اطلاعات این گزارش نشد، اما در بیانیه کوتاهی که از دفتر نخست وزیری منتشر شده بود  وی تاکید کرد بسیاری از دیدارهایی که وی با رهبران عرب داشته هنوز رسانه ای نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.