به گزارش رویترز، الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا برای ونزوئلا در یک مصاحبه تلفنی اظهار کرد: ما فکر می‌کنیم تحریمهای ما شدیدا در کاهش درآمد حکومت ونزوئلا موثر بوده‌اند اما فکر می‌کنیم می‌توانیم آنها را موثرتر کنیم. بنابراین ما قصد داریم در آینده نزدیک کارهایی را در راستای سخت‌تر کردن آنها صورت دهیم.

مقامهای آمریکایی می‌گویند، اینکه تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا نتوانسته تسلط نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا بر قدرت را متزلزل سازد باعث نارضایتی ترامپ شده است و با نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا، واشنگتن در تدارک برای سخت‌تر کردن موضعش در قبال ونزوئلا به ویژه با تشدید تحریم‌ها علیه صنایع نفت و طلای این کشور است.

رویترز اوایل ماه جاری میلادی گزارش کرده بود منابع گفته‌اند، واشنگتن به دنبال این است تا ماه اکتبر را به عنوان ضرب‌الاجل برای پایان بخشیدن به تمامی تبادلات نفت ونزوئلا همچون مبادله نفت خام در ازای سوخت نظیر گازوئیل و پرداختهای بدهی‌های باقی مانده با نفت خام تعیین کند.

آبرامز از تایید ابعاد دقیق اقدامات دولت ترامپ خودداری کرد اما گفت: یک سری استثناها وجود دارند که سال گذشته میلادی برقرار شدند و ما به آنها چشم داشته و احساس می‌کنیم که می‌توانند حذف شوند.

تعدادی از مشتریان اروپایی و آسیایی همچنان به گرفتن نفت ونزوئلا طبق مجوزهای ویژه اعطا شده از سال گذشته میلادی از جانب وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داده‌اند؛ مجوزهایی که اجازه به معامله‌هایی می‌دهند که شامل پرداخت پول به دولت مادورو نشود بلکه با تبادل نفت ونزوئلا با گازوئیل انجام شوند.

از جمله طرفهای دریافت کننده نفت ونزوئلا عبارتند از شرکت انی ایتالیا، شرکت رپسول اسپانیا، شرکت ریلاینس اینداستریز هند و شرکت تیپکو آسفالت تایند.

برخی فعالان مخالف ونزوئلا و اقتصاددان‌ها زنگ خطر را در خصوص تاثیر انسانی بالقوه قطع تبادل بنزین با ونزوئلا با توجه به این که این سوخت نقش مهمی در نقل و انتقال مواد غذایی و فعالیت ژنراتورهای برق در این کشور دارد به صدا در آورده‌اند.

آبرامز این انتقادها را رد کرده و مدعی شد، آمریکا همواره مراقب تاثیرات انسانی تحریمهایش بوده و پرسید که کاراکاس چطور توانسته سوخت به کوبا بفرستد.

وی عنوان کرد: اگر در ونزوئلا کمبود سوخت وجود دارد می‌توانند با متوقف کردن این روابط استعماری با کوبا آن را جبران کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.