هادی حق شناس اظهار داشت:‌ واقعیت مطلب این است که شرایط دولت فعلی از دولت زمان جنگ هم پیچیده تر است.

وی افزود: آن زمان تکلیف کشور مشخص بود و همه می‌دانستند در حال جنگ هستیم. حتی محل درگیری هم مشخص بود. اما امروز چنین نیست و شرایط جنگی را داریم، اما نه صرفا در مرزها، بلکه تاثیر تحریم‌ها در تمام شهرها و روستاها خود را نشان می‌دهد.

این کارشناس اقتصادی با بیان این‌که باید دستاوردها را در مقایسه با تنگناها سنجید، تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر تحلیلی واقع‌بینانه براساس اصل انصاف صورت بگیرد، دستاوردها کتمان نخواهند شد.

حق‌شناس عنوان کرد: همچنان که در مورد دولت‌های دیگری نیز در این چهار دهه انصاف اصل نبود و دستاوردهایشان را به هیچ انگاشتند.

وی متذکر شد: این در حالی است که وقتی بنا باشد دستاوردهای انقلاب بررسی شود، از پیروزی‌های بزرگ سخن می‌گویند، اما همزمان این امر را نادیده می‌گیرند که چنین پیروزی‌هایی در هر مقطع توسط دولت‌ها عملی شده است.

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر تبعات نادیده گرفتن انصاف گفت: این امر سبب کاهش سرمایه اجتماعی و بی اعتمادی عمومی می‌شود.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: منظور من این نیست که دولت فعلی هیچ کم و کاستی نداشته است و توانسته از همه مزیت‌های خود استفاده کند، ولی هدف این است که با توجه به نقدهایی که به این دولت وارد است، مزیت‌های آن را در زیر فشارهایی بی‌سابقه بر دولت سنجیده و ارزیابی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.