مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر تشکیل جلسه جبهه پایداری با آیت الله مصباح یزدی در راستای تعیین کاندیدای انتخابات سال ۱۴۰۰، گفت: جبهه پایداری هر زمان که نشست و یا جلسه‌ای با آیت الله مصباح داشته باشد از طریق سخنگو آن را به طور رسمی اعلام خواهد کرد؛ بنابراین نمی‌توان به این اخبار استناد کرد.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که جبهه پایداری فعلا وارد موضوع تعیین مصداق‌ها برای ریاست جمهوری نشده و صرفا بر روی شاخص‌های لازم تمرکز کرده است؛ تلاش ما بر این است که در سال ۱۴۰۰ حاکمیت قوه مجریه در دست گفتمان انقلاب اسلامی باشد؛ زیرا تنها راه نجات کشور از بحران‌های فعلی را پایبندی به اصول انقلاب و تبعیت از رهبری می‌دانیم و معتقدیم که غیر از این تمام راه‌ها به بن بست خواهد رسید.

متقی‌فر افزود: تا الان هم تلاش‌های ما در این زمینه نتیجه بخش بوده و امیدواریم که در این انتخابات هم در نهایت به قواعد درستی  دست پیدا کرده و به انتخاب فرد اصلح نزدیک شویم.

سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به تلاش‌های سایر جریانات سیاسی، بیان کرد: البته ما از تلاش سایر جریانات سیاسی خبر نداریم، اما فعلا راه بسیاری مانده تا فضا به طور کامل انتخاباتی شود و اگر ما بخواهیم سراغ معرفی اشخاص برویم فضا انتخاباتی خواهد شد که این امر هم اصلا به مصلحت نظام نیست؛ زیرا ما باید همه تلاش خود را انجام دهیم تا کشور در آرامش باشد و دولت را هم کمک کنیم تا از بحران‌ها خارج شود.

متقی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا در این انتخابات هم شاهد وحدت اصولگرایی و جبهه پایداری خواهیم بود؟ گفت: وحدت اگر مبنای دینی و ارزشی داشته باشد حتما ارتقاء دهنده است، اما مبانی آن بسیار مهم است و باید حداکثر تلاش خود را انجام دهیم تا این وحدت آسیب زا نباشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.