بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد، آنچه در موضوع مبارزه با فساد انجام شد، بسیار مهم بود، هرچند این مسأله بدان معنا نیست که این اقدامات کافی بوده و هنوز یک راه طولانی در پیش است.

اعضای کابینه جدید به ریاست مهندس حسین عرنوس نخست وزیر این کشور در برابر رئیس جمهوری سوریه سوگند خوردند.

رئیس جمهوری سوریه در جلسه کابینه جدید که به ریاست وی و پس از سوگند اعضای آن برگزار شد، گفت: بدیهی است که دولت و نهادهای سالم دولتی تنها در سایه مدیریت صحیح و درست نهاده شده‌اند.

بشار اسد توضیح داد: نهادهای دولتی سوریه با عمل به سیاست‌های ضد فساد خود را ثابت کردند، لذا مبارزه با فساد تنها شعار و صحبت کردن بدون عمل و برای تبلیغات نبوده است.

بشار اسد گفت: کابینه جدید به معنای اعضای جدید با ایده‌های جدید و اعضای قدیمی با ایده‌های تازه است آن هرگز به معنی جدایی از قبل نیست بلکه به این معنی است که با روش موثرتری آن را تنظیم کنیم از طریق بازبینی دیدگاه‌ها و استراتژی‌ها و توسعه مکانیسم‌های اجرایی و این بازبینی نه تنها برای توسعه بلکه برای استفاده از درس‌ها نیز مهم است. نکات منفی و نکات مثبت آن درس‌ها به مسؤولان و موسسات کمک می‌کنند تا شگفتی‌ها را پیش‌بینی کنند به خصوص در شرایطی که ما امروز در آن بسر می‌بریم.

رئیس جمهوری سوریه افزود: در آغاز ماموریت و کار هر مسؤول در هر سمتی، به خصوص در سمت‌های دولتی، آن مسؤول اهداف و ایده‌های بسیاری برای کشورش دارد و می‌پرسد که آیا ممکن است تمام مشکلات از طریق اختیارات، قدرت‌ها و ظرفیت‌های این سمت حل شوند؟

رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: در حقیقت، حتی در شرایط طبیعی، این امر دشوار است بنابراین، کشورها همیشه اولویت‌ها را تعیین می‌کنند البته در وضعیتی مثل وضعیت ما وضعیت جنگ انتخاب‌ها محدود شده‌اند و اولویت‌های ضروری‌تر از موارد عادی می‌شوند. در این وضعیت، وظیفه ما این است که اولویت‌ها را به روشنی تعیین کنیم، اولویت‌های دولت، موسسات دولتی و شهروندان. هر کسی ممکن است درباره اولویت‌های شهروندان  بپرسد چون دولت در راستای منافع شهروندان تلاش می‌کند. این درست است اما برخی اوقات اولویت‌های دولت نیازهای آنی و اضطراری شهروندان را تامین نمی‌کند اما در عین حال ضروری و مهم هستند. در حالی که اولویت‌های شهروندان رنج‌ها و نیازهای روزانه آنان است. بنابراین هر دو اولویت در راستای یک هدف هستند و به صورت همزمان اجرا می‌شوند.

بشار اسد گفت: اولویت نخست، برنامه اصلاحات اداری است که از سه سال پیش اعلام شده است.

او خاطرنشان کرد: بدیهی است که دولت و نهادهای سالم دولتی تنها در سایه مدیریت صحیح و درست نهاده شده‌اند.

رئیس‌جمهوری سوریه توضیح داد: جلوگیری از تعارض بین موسسات و قوانین داخل موسسات یک نقطه مهم برای پروژه اصلاحات اداری به شمار می‌رود. نهادهای دولتی سوریه  با عمل به سیاست‌های ضد فساد خود را ثابت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.