به گزارش روزنامه هاآرتص، دفتر نتانیاهو در بیانیه ای گزارش نیویورک تایمز را در مورد آن که وی پشت درهای بسته تصمیم گرفته است که با برنامه ایالات متحده برای فروش سلاح های پیشرفته به امارات متحده عربی مخالفت نکند، رد کرد.

براساس این بیانیه، تکرارهای ادعای دروغ علیه نتانیاهو واقعیت ندارد. در هیچ مرحله مذاکرات با ایالات متحده که منجر به عادی سازی روابط با امارات متحده عربی در ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) شد، نخست وزیر اظهار رضایت برای فروش سلاح های پیشرفته به امارات را اعلام نکرد. 

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه نوشت: نتانیاهو به رغم مخالفت علنی با فروش تسلیحات نظامی آمریکا به امارات در محافل خصوصی در مورد این اقدام اظهار رضایت داشته است.

نیویورک تایمز به نقل از منابع خود نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از انتشار علنی خبر عادی سازی با امارات در اواخر ماه گذشته، با فروش تسلیحات نظامی آمریکا به این کشور به توافق رسیده بود. 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ماه آگوست (مرداد) اعلام کرد که امارات برای پایان دادن به تصمیم نتانیاهو برای الحاق بخشی از کرانه باختری، رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد.

پس از اعلام عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل، دولت ترامپ خواهان فروش تسلیحات نظامی به امارات از جمله جنگنده‌های اف ۳۵ و هواپیماهای بدون سرنشین است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مردادماه با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند، سرعت بیشتری به خود گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.