شگرد ویژه ترامپ روی بایدن هم جواب می‌دهد؟

خاطره مشابه هیلاری کلینتون و قالیباف از انتخابات

کدخبر: ۳۵۹۴۸۸
هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و محمدباقر قالیباف، رقیب اصولگرای حسن روحانی در انتخابات ۹۲ ایران، با یک شگرد انتخاباتی مشابه توسط رقبای خود کنار زده شدند.
خاطره مشابه هیلاری کلینتون و قالیباف از انتخابات

به گزارش اقتصادنیوز؛ هادی خسروشاهین، روزنامه‌نگار و کارشناس امور بین‌الملل در یادداشتی به شگرد انتخاباتی جدید کمپین تبلیغاتی دونالد ترام‍پ علیه جو بایدن پرداخته است:

«پژوهش اخیر موسسه گالوپ از انتخابات سال ٢٠١٦ نشان می‌دهد که از یک مقطع زمانی به بعد مردم به همه تلاش‌های تبلیغاتی کمپین هیلاری کلینتون بی‌تفاوت شدند؛ نه پیامی از این کمپین را می‌خواندند، نه می‌شنیدند و نه می‌دیدند. چرا که یک واژه بر همه چیز غلبه یافته بود و از قضا هیلاری با همین تک‌واژه تعریف می‌شد و حتی برابر با آن شده بود.
آن تک‌واژه طلایی «ایمیل» -اشاره به هک ایمیل‌های هیلاری در دوره وزارت خارجه و سهل‌انگاری وی در حفاظت امنیتی از این ایمیل‌ها- بود.

این دقیقا مشابه اتفاقی بود که در سال ٩٢ برای محمدباقر قالیباف رخ داد؛ رقیب وی توانست او را با تک‌واژه کلیدی «گاز انبر» معرفی کند. پس از یکی شدن هویت وی با این واژه، مردم دیگر به تمام پیام‌های تبلیغاتی کمپین‌اش بی‌توجه شدند.

«پیرمرد خوابالو» جو بایدن را به زیر می‌کشد؟

در سال٢٠٢٠ نیز ترامپ بار دیگر می خواهد از شگرد سال ٢٠١٦ استفاده کند. او بارها و بارها بایدن را یک «پیرمرد خوابالو» معرفی کرده است؛ نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هنوز اینهمانی بین بایدن و پیرمرد خوابالو بوجود نیامده است. اما همه امید جمهوری‌خواهان این است که در دوره مناظره‌ها این واژه با نام بایدن پیوند بخورد.

باید منتظر ماند و سرانجام این تاکتیک انتخاباتی را دید.»


>>>>>مطلب مرتبط:

کارت طلایی ترامپ علیه بایدن​
تکرار کابوس کلینتون برای بایدن؟/ مقایسه نظرسنجی‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰
کبریت ترامپ در انبار باروتِ اختلاف نژادی
رژه فیل‌های جمهوری‌خواه علیه ترامپ​


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید