افراد شامل استادان، دانشجویان و پرسنل دانشگاه فرم خوداظهاری را از سایت وزارت بهداشت دریافت و تکمیل کنند و در صورتی که علائم بیماری نداشتند، فرم را مانند کارت پرسنلی یا دانشجویی همراه خود داشته باشند.

در صورت بروز هر گونه بیماری تنفسی یا علائمی مانند خشکی گلو، تب و لرز، سرفه، عطسه، علائم شبه سرماخوردگی و آنفلوآنزا برای ویزیت به مراکز بهداشت و درمان ارجاع داده شوند.

در صورتی که مواجهه چهره به چهره ناگزیر است، فاصله حداقل یک متری و حداقل زمان ممکن رعایت شود.

استفاده از سیستم تهویه یا باز گذاشتن پنجره ها ضروری است و در صورت استفاده از سرویس ایاب و ذهاب، فاصله یک و دو دهم متری حفظ شود.

همچنین حفظ این فاصله بین میز و صندلی های کلاس های درس رعایت می شود و افراد به صورت یک در میان بنشینند.

استفاده از وسایل حفاظت فردی یا پوشاندن پیشخوان با نایلون شفاف یا شیشه در تمام زمان های کاری برای اماکن یا مراجعه کننده الزامی است.

سرو غذا در محل توزیع غذا در خوابگاه با رعایت فاصله یک و دو دهم متری انجام شود.

هنگام دریافت غذا فاصله یک و دو دهم متری از هم رعایت و علامت هایی بر روی زمین برای ایستادن افراد و رعایت فاصله فیزیکی قرار داده شود.

تخت خواب ها در خوابگاه حداقل یک متر از هم فاصله داشته باشد.

تمام کلاس های فوق برنامه تعلیق شود. حداکثر زمان حضور در هر کلاس درس به یک ساعت کاهش یابد.

از ورود افراد مبتلا به کووید ۱۹ یا افراد داری علائم تب، سرفه و تنگی نفس و سرماخوردگی و نیز افراد مشکوک، به محل کار ممانعت شود.

پیمانکاران دانشگاه از به کارگیری افراد دارای علائم ممانعت به عمل آورند. وسایل نظافت پس از هر بار استفاده گند زدایی شود.

موارد مشکوک یا افراد دارای علائم بیماری به صورت روزانه توسط واحدها به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه گزارش داده شود.

استفاده کارکنان یا ارباب رجوع و نیروهای خدماتی از دستکش الزامی است.

برای تهویه هوا در همه اماکن باید از باز گذاشتن درها، ‌پنجره ها، پنکه و فن تهویه استفاده شود. استفاده از تهویه هوای مرکزی ممنوع است.

از ادامه فعالیت پرسنل بیمار یا مشکوک به بیماری های تنفسی توسط مدیر هر بخش ممانعت به عمل آید.

نماینده ای برای حضور تمام وقت و نظارت بر رعایت موازین بهداشتی در فرآیند تهیه مواد ضدعفونی کننده، صحت انجام عملیات ضد عفونی کننده سطوح تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و مایع ضد عفونی دست پرسنل شاغل در آن واحد، به اداره بهداشت و درمان معرفی شود تا آموزش های لازم به آن فرد داده شود.

پروتکل‌های بخش اداری

نظافت و ضدعفونی کردن کف اتاق ها، درب ها، بخش مشاعات ساختمان و تخلیه سطل های زباله بعد از پایان شیفت کاری بر عهده نیروی خدمات آموزش دیده است.

از سطل های زباله درب دار مجهز به کیسه زرد در تمام بخش های ساختمانی برای دفع ماسک و دستکش استفاده شود.

به منظور جلوگیری از انتشار احتمالی ویروس از طریق کاغذ استفاده از اتوماسیون اداری در دستور کار باشد.

نحوه ثبت اثر انگشت کارکنان تغییر کند و ترجیحا کارت برای کارکنان صادر شود؛ در غیراین صورت ظروف حاوی مواد ضدعفونی کننده دست در کنار دستگاه های حضور و غیاب قرار گیرد.

کلاس‌ها

ضدعفونی کردن کف کلاس، میز، دستگیره درب، کلید لامپ، ماژیک، تخته وایت برد و تمام سطوح در تماس با دست بلافاصله بعد از پایان کلاس آموزشی توسط نیروی خدمات انجام شود.

از ماژیک اختصاصی برای تخته استفاده شود و دانشجویان از ماژیک و تخته پاک کن مشترک استفاده نکنند.

تمام برنامه های گروهی دانشجویی شامل برگزاری همایش ها و نشست ها لغو شود.

پروتکل آزمایشگاه‌ها

از تردد دانشجویان با روپوش آزمایشگاهی در خارج از آزمایشگاه توسط بخش نگهبانی ساختمان دانشکده جلوگیری به عمل آید.

وجود سیستم تهویه در محل کارگاه و آزمایشگاه ضروری است. هنگام کار در آزمایشگاه از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش یک بار مصرف و ماسک استفاده شود.

در آزمایشگاه تمام لوازم، تجهیزات و سطوح در تماس با دست، توسط افراد استفاده کننده در پایان کار یا نظارت مسوول آزمایشگاه ضدعفونی شود.

فعالیت های آزمایشگاه هایی که سیستم تهویه مناسب ندارند لغو شود.

بهداشت رستوران‌ها

نظارت و حضور تمام وقت مسوول تغذیه در سالن غذاخوری به منظور رعایت بر رعایت موازین بهداشتی در فرایند تهیه و بسته بندی غذا، داشتن کارت بهداشت برای تمام پرسنل و استفاده از ماسک، کلاه، دستکش، پیش بند در حین کار به صورت روزانه الزامی است.

در ادامه پروتکل های ابلاغ شده سازمان امور دانشجویان آمده است:

از به کارگیری افراد متفرقه در امر توزیع مواد غذایی خودداری شود. برای جلوگیری از تجمع در سلف سرویس، ضروری است مدت زمان صرف ناهار به ۲ برابر افزایش یابد.

توزیع غذا در خوابگاه های دانشجویی شامل وعده های صبحانه، ناهار و شام در ظروف یک بار مصرف آلومینیومی یا گیاهی با در نظر گرفتن تمام استانداردهای بهداشتی انجام شود. استفاده از ظروف غذاخوری مشترک،‌ پارچ های آب،‌ سبدهای نان و سینی های توزیع نان ممنوع است.

قاشق و چنگال از داخل سالن غذاخوری جمع آوری شود و افراد از قاشق و چنگال شخصی یا یک بار مصرف استفاده کنند. از توزیع نان به صورت فله ای جلوگیری به عمل آید و در صورت لزوم نان در بسته بندی مناسب بهداشتی توزیع شود.

سرو نمک، فلفل، ‌سماق، قند، شکر یا آب آشامیدنی ترجیحاً در بسته بندی های یک بار مصرف انجام شود. آب آشامیدنی بسته بندی شده باید دارای پروانه ساخت باشد. از سالاد یا سبزیجات بسته بندی شده دارای پروانه تولید استفاده شود. همچنین عرضه مواد غذایی رو باز مانند انواع سالاد ممنوع است.

باز بودن پنجره ها و روشن بودن هواکش در زمان توزیع غذا الزامی است و از پوشش یک بار مصرف برای میز غذاخوری استفاده شود.

سرویس های بهداشتی روزانه حداقل ۲ بار باید توسط پرسنل خدمات با مواد شوینده مناسب نظافت شود و تا اطلاع ثانوی بوفه ها غیرفعال باشند.

اگر قرار به فعالیت بوفه ها باشد، این پروتکل ها باید رعایت شود: سرو غذا در سالن بوفه ممنوع است و بوفه ها تنها مجاز به تحویل غذا در ظروف یک بار مصرف آلومینیومی یا گیاهی و با پوشش سلفون هستند.

از پرسنل دریافت کننده وجه پرداختی، به هیچ عنوان در توزیع غذا استفاده نشود. دیوار، کف، سقف بوفه به صورت روزانه ضدعفونی شود و سطوح دارای تماس مشترک با دستمال تمیز و خشک و سپس ضدعفونی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.