کانیه‌وِست خواننده رپ بیش از ۶.۷ میلیون دلار به کارزار انتخاباتی خود پول داده است که این هزینه بین ماه‌های جولای و آگوست تقسیم شده است.

کانیه وست تاکنون فقط ۶ میلیون دلار صرف هزینه نامزدی ریاست جمهوری خود کرده است. این هزینه طبق گزارش مالی کارزار انتخاباتی وست است که روز جمعه در کمیسیون انتخابات فدرال ثبت شد.

براساس این گزارش، ستاد انتخاباتی وست تاکنون ۵.۸۶ میلیون دلار هزینه کرده است که بیشتر این مبلغ صرف مشاوران و دستمزد بوده است.

منبع درآمد دیگر مبارزات انتخاباتی وی هشت کمک مالی نسبتاً کم مقدار از شهروندان معمولی بوده که از ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار به کارزار وی کمک کرده‌اند.

کارزار انتخاباتی این خواننده رپ در حال حاضر مجموعاً بیش از ۱.۲ میلیون دلار بدهی دارد که تقریباً تمام این بدهی‌ها مربوط به مشاوره شرکت «تمپ» آریزونا است.

این شرکت با گروه مشاوره لینکلن، یک مشاور سیاسی که توسط ناتان اسپرول، مدیر اجرایی سابق حزب جمهوریخواه آریزونا تاسیس شده، همکاری دارد.

وست در ماه جولای مبارزات خود را آغاز کرد و گفت که قصد دارد به عنوان بخشی از «Birthday Party» نامزد شود.

در حالی که «کانیه وست» در بخش مبارزات انتخاباتی خود تعداد انگشت شماری حضور عمومی داشته، اما به نظر می رسد عمده فعالیت وی توسط مشاوره های سیاسی انجام شده و نتایج ترکیبی در پی داشته است.

هفته گذشته وست رای گیری در آریزونا را لغو کرد زیرا نام او در حزب جمهوری‌خواه ثبت شده  و در ویرجینیا پس از اینکه دو نفر واجد شرایط رای دادن ابراز داشتند که با امضای سندی برای حمایت از نامزدی وی فریب خورده‌اند، بنابراین واجد شرایط اشتراک‌گذاری رای با دونالد ترامپ نیست.

انتظار می رود او در تعداد کمی از ایالت های دیگر از جمله آیووا، تنسی، آیداهو و یوتا سر صندوق های رای حاضر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.