محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، با تکذیب استعفای پیروز حناچی از شهرداری تهران گفت: فکر می‌کنم این به شدت برای شهر زیان‌بار است که یک شهردار احساس کند تا پایان دوره تضمین‌شده است. شاید نشود از او انتظار کارایی داشت. قطعاً این به عنوان یک سند و یک ضمانت‌نامه منطقی نیست که هیچ شورایی به هیچ شهرداری بگوید تا پایان دوره هستید خیالت راحت و طبیعتاً این جایگاه نظارتی شورا را خدشه‌دار خواهد کرد.

بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

بفرمایید از آقای حناچی چه خبر؟ صحت دارد که ایشان استعفا دادند؟

نه، صحت ندارد.

الان کجا هستند؟ رابطه خوبی بین شورای شهر و شهرداری تهران است؟

بله. رابطه که برقرار است...

رابطه خوبی بین آقای حناچی به عنوان شهردار تهران و شورای شهر تهران برقرار است؟

شورای شهر منتقد شهرداری است. البته ۲۱ نفر در شورا هستیم، ولی قطعاً کمیسیون فرهنگی که من نمایندگی می‌کنم اکثریت قریب به اتفاق از عملکرد شهرداری در این حوزه ناراضی هستیم. گله‌مندیم. خیلی از وظایفی که به عهده شهرداری بوده انجام نشده و من قطعاً این گلایه‌ها را، هم در سوالاتم هم در تذکراتم، گفتم.

ایشان قرار است به عنوان شهردار تهران باقی بمانند یا امکان تغییر ایشان هست؟

من فکر می‌کنم این به شدت برای شهر زیان‌بار است که یک شهردار احساس کند تا پایان دوره تضمین‌شده است. شاید نشود از او انتظار کارایی داشت. قطعاً این به عنوان یک سند و یک ضمانت‌نامه منطقی نیست که هیچ شورایی به هیچ شهرداری بگوید تا پایان دوره هستید خیالت راحت و طبیعتاً این جایگاه نظارتی شورا را خدشه‌دار خواهد کرد. چنین تضمینی وجود ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.