سید علی آقازاده شامگاه ۱۵ شهریور در گفت و گوی تلفنی با شبکه آفتاب، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط ایجاد شده به عنوان یک تجربه جدید برای اولین بار در تاریخ معاصر است و ابهاماتی درخصوص شروع سال تحصیلی برای خانواده‌ها ایجاد کرده، در این راستا در روز پنجشنبه بر اساس شواهد، قرائن و گزارش های علوم پزشکی بر مبنای نارنجی بودن شرایط استان، غیرحضوری بودن کلاس ها مصوب شد که امروز صبح هم همین مصوبه تکرار شد.

وی افزود: ولی پس از آن امروز مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد تقریبا تمامی مدارس سطح استان از جهت فضا و معلمان دارای شرایط لازم جهت پذیرش دانش آموزان هستند که در همین راستا از چند مرکز آموزشی بازدید شد و از فرمانداران نیز خواسته شد این بازدیدها را انجام دهند که در نهایت با توجه به گزارشات دریافت شده و مشاهدات،  آمادگی آموزش و پرورش برای کلاس های حضوری مشاهده شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مدارس از لحاظ مواد ضدعفونی کننده و فضا و برنامه ریزی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کلاس ها آمادگی کامل دارند، در صورتی که در یک روز تمامی دانش آموزان نتوانند در کلاس حاضر شوند، این حضور تقسیم بندی خواهد شد.

آقازاده با بیان اینکه امروز مصوبه روز پنجشنبه اصلاح شد، اضافه کرد: طبق این اصلاحیه، به آموزش و پرورش نیز اجازه داده شد که اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر کند و تقاضا داریم که خانواده‌ها با احتیاط کامل دانش آموزان را روانه مدرسه کنند و بدانند تمامی امکانات و برنامه ریزی لازم در سطح استان فراهم شده تا دانش آموزان به صورت حضوری آموزش را فراگیرند. دو هفته  آینده فرصت  خوبی است که  بتوانیم ارزیابی از حضور دانش آموزان در مدارس داشته باشیم و ایرادات احتمالی را رفع کنیم.

وی ادامه داد: قطعا آموزش حضوری تاثیر بهتری دارد چراکه دانش اموزان در خانه افسرده می‌شوند و ممکن است آموزش مجازی آنگونه که باید تاثیر کافی نداشته باشد. اجازه می خواهیم این 10 روز طبق برنامه ریزی آموزش و پرورش پیش برویم و به فرمانداران هم دستور می دهیم همکاری لازم را برای حتی‌الامکان آموزش های حضوری در مدارس در تمامی سطح استان داشته باشند و آموزش و پرورش هم متعهد شده که تمامی پروتکل های مصوب را در مراکز آموزشی اجرا کند.

آقازاده خطاب به خانواده ها با بیان اینکه تاکید رئیس جمهور و وزیر آموزش وپرورش بر این است که سال تحصیلی با کلاس های حضوری البته با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شود، گفت: خانواده‌ها باید در رفت و آمد از خانه به مدرسه دقت لازم را داشته باشند هرچند کار سختی است و نگرانی برای خانواده ها به همراه دارد، اما تصمیم سران کشور و دولت بر این است که کلاس ها برای جلوگیری از رخوت و سستی احتمالی دانش آموزان به جهت در خانه ماندن، به صورت حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: بنده تعهد می‌دهم که اگر در رعایت موارد بهداشتی کوچکترین ضعفی در مدارس دیده شود، حضور در مدارس ممنوع و برخورد لازم انجام خواهد شد. هر روز و هر لحظه رصد لازم انجام خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.