احمد بخشایش فعال سیاسی‌ اصولگرا اظهار داشت: این مساله که هر کدام از طیف‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب با چه چهره‌هایی وارد عرصه انتخاباتی شوند، تاثیر بسزایی بر میزان رأی‌شان خواهد داشت. بالاخره این مساله که مردم بخواهند کسی را با رأی‌های خود برای مدت چهار سال به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب کنند، به قدری مهم است که نیازمند حضور اشخاص توانا، کارنامه‌دار و البته شناخته‌شده در صحنه باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:‌ با نگاهی به ادوار گذشته انتخابات می‌بینیم که معمولاً ۲ دور اصلاح‌طلب‌ها و ۲ دور هم اصولگرایان روی کار بوده‌اند که البته جریان اصلاح‌طلب سابقه بیشتری در مدیریت کشور دارد. اما مشخصاً درباره فضای انتخابات ۱۴۰۰ باید گفت، مردم فکر می‌کنند رأی دوباره به اصلاح‌طلبان مشکلات‌شان را بیشتر خواهد کرد و به همین دلیل اصولگرایان احتمالاً در انتخابات ریاست‌جمهوری دست بالا را خواهند داشت.

بخشایش ادامه داد: نکته بعدی هم این است که اگر آقای احمدی‌نژاد مجال حضور در انتخابات را پیدا کند، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هیچ شانسی برای رأی ‌آوردن نخواهند داشت. واقعیت این است که مردم کوچه بازار احمدی‌نژاد را می‌خواهند؛ با اینکه ایشان در روزهایی که پاستور را ترک کرد تا این حد محبوب نبود.

او با اشاره به اختلاف سلیقه‌های مرسوم در اردوگاه اصولگرایی توضیح داد: ۲طیفی شدن فعالیت‌های اصولگرایان در انتخابات به این دلیل است که مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی تحریک کنند، اما هر چقدر که به فضای تجمعات تبلیغاتی و روز انتخابات نزدیک می‌شویم، رایزنی‌های لازم برای اتحاد بیشتر می‌شود.

احمد بخشایش در پایان صحبت‌هایش گفت: شورای ‌نگهبان به افراد زیادی اجازه کاندیداتوری نمی‌دهد؛ به عنوان مثال دانشگاهی‌ها را با این بهانه که رجل سیاسی نیستند تایید نمی‌کند و کاندیداها از جمع معدودی انتخاب و معرفی می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.