به گزارش المیادین، فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویر و ویدئوهایی را از جریان سفر الکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری صربستان به آمریکا و دیدار وی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور منتشر کردند.

یکی از این تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که ترامپ همتای صربستانی خود را مانند یک دانش آموز در مقابل میزش نشانده است. اقدامی که واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

همچنین این تصاویر و ویدئوها نشان می‌دهند که هنگام قرائت بیانیه‌ای توسط ترامپ درباره دیدار با رئیس جمهوری صربستان و صحبت‌های او درباره انتقال سفارت صربستان از تل‌آویو به قدس اشغالی، الکساندر ووجیچ با شنیدن این مطلب غافلگیر شده و انگار از گنجانده شدن آن بی‌اطلاع بوده است و به همین دلیل به برگه‌های در دستش نگاه می‌کند تا از وجود چنین بندی در آنها اطمینان حاصل کند.

دونالد ترامپ روز جمعه پس از دیدار با ووجیچ اعلام کرد، صربستان با انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس در ژوئیه موافقت کرد.

رهبران صربستان و کوزوو در یک گفت‌وگوی دو روزه با پشتیبانی آمریکا در واشنگتن دیدار و بر عادی سازی روابط توافق کردند و هر کدام به صورت جداگانه با آمریکا توافقاتی را امضا کردند که از جمله آن توافق صربستان برای انتقال سفارتش بود. کوزوو و اسرائیل نیز بر عادی سازی روابط و ایجاد روابط دیپلماتیک توافق کردند.

صربستان همچنین توافق کرد تا یک دفتر تجاری در قدس در سپتامبر تاسیس کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.