یک مقام ارشد امنیتی کویت فاش کرد که یک توطئه خطرناک علیه امنیت ملی این کشور را خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، این مقام کویتی گفت که امروز یکشنبه دو افسر این کشور که مسئولیت‌های حساسی را داشتند، دستگیر شدند و دادستانی شروع به بازجویی مستقیم از آنها کرده زیرا متهم به خیانت به وطن و مسئولیت خود هستند و اسناد و مدارک محرمانه‌ای در ارتباط با امنیت ملی کویت را در سال ۲۰۱۹ به سرقت برده اند.

روزنامه کویتی «القبس» اعلام کرد که این دو افسر با یک شبکه گسترده کار می‌کردند که شامل شماری از نظامیان، نمایندگان و افراد با نفوذ بوده و اسناد بسیار مهمی را به خارج از کویت منتقل کردند و ارتباط آنها با طرف‌هایی در لندن هم رصد شده است.

«ریاض العدسانی» یک عضو پارلمان کویت درباره این موضوع گفت: «ما واقعیت‌ها را فاش خواهیم کرد. همدستی، فریب و خیانت به وطن و وظیفه وجود دارد».

او افزود:« اطلاعات زیادی در مورد صندوق مالزی با همدستی برخی از نیروهای وزارت کشور به خارج و داخل کویت منتقل شده است و همه این موارد به زودی فاش خواهد شد».

ولی‌عهد کویت اخیرا به دنبال انتشار فایل‌های صوتی منتسب به دستگاه اطلاعات امنیت ملی کویت در شبکه‌های اجتماعی درباره برخی تلاش‌ها برای فتنه انگیزی و ایجاد شکاف و هرج و مرج در کشورش هشدار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.